به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه احداث کتابخانه‌های عمومی و حمایت‌های مادی و معنوی، نشست مشترک مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با جمعی از صاحبان صنایع و تجار شهرستان لاهیجان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، نشست مشترک فعالان صنعت و تجارت شهرستان لاهیجان با یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با حضور محمدحسن عاقلمنش، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان؛ پیمان پورنصیری، مدیرعامل شهرک صنعتی لاهیجان؛ فاطمه فیلی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لاهیجان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری این شهرستان در سالن اجتماعات شرکت شهرک‌های صنعتی لاهیجان برگزار شد.

در این نشست ویژه که به منظور بررسی راه‌های جلب مشارکت و همکاری صاحبان صنایع و تجارت لاهیجان در فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها و احداث و توسعه کتابخانه‌ها برگزار شد در خصوص چگونگی بهره مندی شرکت‌ها از امتیازات ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در این نشست با اشاره به وجود ۸۵ باب کتابخانه عمومی در ۱۷ شهرستان استان به فعالیت‌های متنوع این کتابخانه‌ها ویژه اقشار مختلف مردم اشاره کرد و رشد شاخص‌های مطالعاتی را در گرو توسعه فضای کتابخانه‌ها و ایجاد این اماکن فرهنگی عنوان کرد.

تقوی با دعوت از حضور خیرین، صاحبان صنایع و تجار برای سرمایه‌گذاری در حوزه احداث و حمایت از کتابخانه‌های عمومی این سرمایه‌گذاری را به نفع جامعه و در راستای رسیدن به آگاهی و دانایی و زندگی بهتر برای شهروندان توصیف کرد.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان نیز در ادامه این نشست با برشمردن اقدامات این انجمن برای توسعه کتابخانه‌های عمومی از وجود ۹ باب کتابخانه خیرساز در استان خبر داد و اهدای کتاب توسط مردم به کتابخانه‌ها را نیز از مهمترین دستاوردهای این انجمن عنوان کرد.

در ادامه این نشست صاحبان صنایع، کسب کارها و تجار شهرستان لاهیجان ضمن استقبال از برگزاری این نشست فرهنگی، به بیان دیدگاه‌های خود در موضوع کتاب و کتابخوانی و لزوم ترویج فرهنگ مطالعه با بهره گیری از ظرفیت‌های مشترک پرداختند.