رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: هکر‌های نوجوان سیستم‌های دولتی و خصوصی در استان با تلاش نیروهای پلیس دستگیر شدند.

سرویس فناوری ندای گیلان: سرهنگ محسن عرفانی ظهر سه شنبه در نشست خبری از دستگيرى هكرهاى نوجوان سيستم هاى دولتى و خصوصى در خراسان رضوى خبر داد و اظهار كرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسانه صورت گرفته، متهمان این پرونده که رنج سنی آنها ۱۶ و ۱۷ سال بود دستگیر شدند.

وى در ارتباط با نحوه فعاليت اين گروه هكر افزود: این گروه که تبحر زیادی در انجام این جرم داشتند با تشکیل گروهی به صورت هماهنگ اقدام به هک سیستم ‌ها می‌کردند.

رئیس پلیس فتا با بيان اينكه تجاوز به حریم خصوصی افراد جرم بزرگی است، بيان کرد: متهمان اين پرونده به علت نداشتن آگاهی و سوء نیت این اقدام مجرمانه را مرتکب شده كه شامل تجاوز به ۳ سیستم بخش خصوصی و دو سیستم بخش دولتی بوده است.

وى یکی از سيستم هاى دولتى هك شده را فرمانداری یکی از شهر‌های کشور اعلام كرد و ادامه داد: يكى ديگر از پرونده هاى مورد بررسى توسط پليس فتا مربوط به ادعاى يكى از اساتيد دانشگاه مبنى بر اينکه فردی با انتشار مطالب مرتبط با وی در شبکه‌های اجتماعی به او فحاشی کرده و هتک حیثیت كرده است، آغاز شد.

سرهنگ عرفانى تصريح کرد: بعد از اعلام شكايت و پیگیری‌های به عمل آمده، سرنخ‌ها به کودک ۱۰ ساله‌ای رسید که این مطالب از تلفن همراه او منتشر می‌شد كه در نهایت بررسى پرونده مشخص شد مجرم اين شكايت شاگرد این استاد بوده است.

وى مجرم اين شكايت را خانم اعلام كرد و ادامه داد: علت اين اقدام مجرمانه از سوى دانشجوى استاد مذكور كسب نكردن نمره قبولی بوده و متهم به منظور جبران این کار اقدام به انتشار پیام ها در شبكه مجازى کرده بود./مهر