سالاری گفت: متاسفانه ما برای آینده کشور نیروی جوان پرورش ندادیم و من به مدیران دستور استفاده از جوانان را داده‌ام.

به گزارش ندای گیلان،مصطفی سالاری شب گذشته در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان صومعه‌سرا با تاکید بر لزوم مطالبه گری فعالان مدنی اظهار داشت: اگر افرادی که باعث فراری شدن سرمایه‌گذاران می‌شوند ببینند که شما با آن‌ها مقابله می‌کنید دیگر به خود جرأت این‌کار را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه استان گیلان در حال حاضر نیازمند توسعه پایدار، فراگیر و انسان محور است خاطرنشان کرد: دستیابی به این مهم فقط توسط دولت انجام نمی‌شود بلکه نیاز به حمایت و پشتیبانی اجتماعی دارد.

سالاری با بیان اینکه دولت از دل مردم برآمده و قصد امر و نهی کردن به مردم را ندارد عنوان داشت: اگر فعالان مدنی رویکرد مطالبه‌گری را در دستور کار خود قرار دهند بسیاری از مشکلات استان مانند اشتغال رفع می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با انتقاد از اینکه گیلان هنوز درگیر نیازهای اولیه است و نمی‌تواند به دغدغه‌های مهم‌تر فکرکند ابراز داشت: نبود مطالبه اجتماعی و مردم سبب بروز چنین فضایی شده است.

استاندار گیلان وجود تضارب آرا و اختلاف سلیقه را عاملی مفید دانست و اظهار داشت: وجود تضارب آرا سبب پویایی اذهان و رشد فکری و فرهنگی عموم مردم و آحاد جامعه می‌شود.

وی با انتقاد از ساکن ماندن پروژه مسیر چهار بانده‌ فومن به پونل خاطرنشان کرد: در بازدید از آن منطقه دیدیم که پیمانکاران از نبود شن و ماسه برای کار شکایت دارند و علت را عدم تخصیص آن دانسته و کار را با مصالح قاچاق پیش‌ می‌برند.

سالاری با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا دارای ظرفیت‌های عظیمی است که از آن استفاده نمی‌شود اظهار داشت: عمده‌ تالاب‌های استان در اختیار این شهرستان است اما هیچ استفاده‌ای از آن نشده است.

استاندار گیلان افزود: کارخانه نوغان صومعه‌سرا یکی دیگر از مجموعه‌های رها شده در این شهرستان است که اگر به آن رسیدگی می‌شد علاوه ایجاد بیش از هزار اشتغال، می‌توانست سبب توسعه گردشگری نیز باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان انتقاد منصفانه و عادلانه را راهکاری برای پیشرفت معرفی کرد و عنوان داشت: متاسفانه ما برای آینده کشور نیروی جوان پرورش ندادیم و من به مدیران دستور استفاده از جوانان را داده‌ام.