مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به کوتاهی شهرداری ها در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها از درآمدها این سازمان ها، گفت: از ابتدای سال تاکنون تنها ۶ درصد این سهم پرداخت شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه وضعیت فضای کتابخانه‌ای استان مطلوب نیست، اظهار کرد: توسعه فضای کتابخوانی و بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام این حوزه مانند کتابخانه مرکزی رشت تأثیر بسزایی در بهبود این شرایط دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون به ازای هر مخاطب، یک متر و ۲۸ سانتی متر فضای مطالعه در استان وجود دارد، افزود: سرانه فضای مطالعه در رشت ۴۶ سانتی متر به ازای هر مخاطب است.

وی به پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی کتابخانه مرکزی رشت، ادامه داد: این پروژه مهم به دلیل کمبود اعتبار و انشعابات کتابخانه ای در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیمه کاره مانده است.

کرمی با ابراز امیدواری مبنی بر رفع مشکلات بر سر راه کتابخانه مرکزی رشت و بهره برداری آن در سال آینده، بیان کرد: با بهره برداری از این کتابخانه سرانه فضای مطالعه گیلان به یک متر و ۷۲ سانتی متر افزایش می‌یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه شهرداری‌ها در پرداخت نیم درصد از مجموع درآمدهای خود به این نهاد کوتاهی می‌کنند، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون تنها ۶ درصد مالیات کتابخانه های عمومی گیلان در حوزه شهرداری‌ها محقق شده است.

وی با اشاره به اجرای دو هزار برنامه کتابخوانی در فضای مجازی طی دو سال اخیر، تصریح کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا، ۷۵ پایگاه کتابخانه ای در فضای مجازی به مخاطبان خدمات ارائه دادند.