فرماندار رشت با اشاره به اینکه برای به پایان رساندن پروژه‌های نیمه تمام باید همه دستگاه‌های دولتی پای کار باشند، تاکید کرد: مجموعه فرمانداری رشت با جدیت پیگیر تکمیل مراحل ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی رشت خواهد بود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حمیدرضا امام پناهی با همراهی پریسا کرمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در جریان بازدید از ساختمان کتابخانه مرکزی رشت، ضمن بررسی روند اجرایی و مراحل پیشرفت پروژه، اظهار داشت: تکمیل و تجهیز ساختمان کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگترین‌ کتابخانه عمومی شمال کشور، هدیه دولت سیزدهم به مردم شایسته و فرهنگ دوست استان گیلان و شهرستان رشت خواهد بود.

فرماندار رشت در حاشیه این بازدید با اشاره به پیشرفت ۹۱ درصدی این پروژه مهم فرهنگی، اظهار داشت: این ساختمان با اسکلت بتنی و در ۶ طبقه، با زیربنای بیش از ۸۰۰۰ متر مربع و دارای بخش‌های مختلفی همچون سالن آمفی تئاتر، سالن‌های جلسات، مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم ها، بخش ویژه گویا و بریل ویژه روشندلان، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل مادر و کودک و دیگر بخش‌های استاندارد کتابخانه‌ای است.

وی ادامه داد: برای تکمیل مراحل باقی مانده پروژه به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از آن از محل اعتبارات تخصیصی سفر ریاست محترم جمهوری به استان گیلان تامین خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر ضرورت همکاری و تلاش بیشتر مجموعه دستگاه‌های دولتی مرتبط نظیر اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری در جهت تکمیل مراحل انجام پروژه، تصریح کرد: لازم است تا شهرداری نسبت به صدور مجوزهای لازم در این زمینه همکاری کامل را داشته باشد.

فرماندار رشت ضمن تشکر از حمایت‌های استاندار محترم در راستای تکمیل و تجهیز این پروژه، افزود: مجموعه فرمانداری رشت با حساسیت و جدیت پیگیر تکمیل و تجهیز ساختمان کتابخانه مرکزی رشت بوده و برای جذب اعتبارات مورد نیاز جهت تجهیز ساختمان کتابخانه، از محل اعتبارات تخصیص یافته سفر ریاست محترم جمهوری به استان گیلان در تلاش هستیم.

امام پناهی در پایان اظهار داشت: با تکمیل و بهره برداری نهایی از ساختمان کتابخانه مرکزی رشت، شاهد افزایش۸۰ درصدی فضای سرانه مطالعه در شهرستان رشت خواهیم بود.