مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان اظهار کرد: برای داشتن جامعه‌ای پیشرفته و عاری از آفت و آسیب باید به بحث کتاب و کتابخوانی توجه داشته باشیم.

به گزارش ندای گیلان از سیاهکل،امین بابایی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی سیاهکل اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی از واجبات کشورهای در حال توسعه بوده که بستر ساز توسعه فردی است.

فرماندار سیاهکل با اشاره به اینکه یکی از منزلت‌های حوزه کتابخوانی تمرکز نسبت به موضوعات مختلف کشور افزایش می‌دهد، گفت: قوه مطالبه گری در افراد کتابخوان بالای است.

وی توسعه پایدار و ارتقای آستانه مقاومت ملی کشور را یکی از اثرات کتابخانه ها برشمرد و ادامه داد: اگر افراد اهل تفکر نباشند در حوزه مدیریتی و آینده پژوهی کشور با مشکل مواجه می‌شویم.

بابایی با تاکید بر اینکه کتابخوانی یک سرگرمی کم هزینه ولی پر محتوا است، اضافه کرد: توسعه اجتماعی نیز به واسطه ترویج فرهنگ کتابخوانی به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه خودگردان بودن کتابخانه ها زمینه توسعه بیشتر را فراهم می‌کند، ادامه داد: پرداخت نیم درصد شهرداری چشمگیر نیست و نیازمند توجه ویژه شورای شهر و شهرداری سیاهکل و دیلمان به این بخش هستیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه این جلسه اظهار کرد: برای داشتن جامعه‌ای پیشرفته و عاری از آفت و آسیب باید به بحث کتاب و کتابخوانی توجه داشته باشیم.

پریسا کرمی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت‌ها، تولید علم، اشتغال همه بر اساس مباحث دانش بنیان باشد، گفت: نهاد کتابخانه ها تلاش کرده تا با تاسی از بیانات رهبری معظم نقش شایسته ای در حوزه رفع نیازهای مطالعاتی مردم و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند.

وی با بیان اینکه اگر یک قدم در حوزه کتابخانه ها برداشته شود حمایت و همراهی عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان را به دنبال دارد، افزود: سیاهکل شهرستانی علاقمند به کتابخوانی که بارها در پویش‌ها نشان داده‌اند.