معاون عمرانی فرماندار فومن گفت:باید در کلیه حوزه های خدماتی و عمرانی دید و نگرش پدافند غیر عامل داشته باشیم و با آینده نگری خود در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی از منابع جایگزین که در گذشته پیش بینی کرده ایم بهره ببریم

به گزارش ندای گیلان،علیزاده معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان فومن در  جلسه پدافند غیرعامل با بیان این که پدافند غیر عامل به معنای اقدام جهت کاهش آسیب پذیری و بازدارندگی است، خطاب به دست اندرکاران اظهار داشت: باید در کلیه حوزه های خدماتی و عمرانی دید و نگرش پدافند غیر عامل داشته باشیم و با آینده نگری خود در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی از منابع جایگزین که در گذشته پیش بینی کرده ایم بهره ببریم و از گسترش بحران جلوگیری کنیم.
وی خواستار آمادگی اعضای شورای پدافند غیر عامل شهرستان جهت مقابله و مواجهه با بروز حوادث احتمالی شد و افزود: پدافند غیر عامل معطوف به یک حوزه خاص نمی شود بلکه درهمه حوزه های اقتصادی، فرهنگی، بهداشت، محیط زیست، کشاورزی و… می باشد.
وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به مسئولیت مهم ادارات مرتبط با بحران، تأکید کرد این ادارات هرچه سریع تر نسبت به ارائه گزارش خود به فرمانداری درخصوص وضعیت شهرستان در زمینه آمادگی برای مدیریت بحران اقدام نمایند.
علیزاده با اشاره به تهدید ناشی از شیوع ویروس کرونا بر لزوم رعایت بهداشت عمومی و همکاری مردم تأکید کرد و افزود: مردم باید در معابر عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی آگاه باشند.
وی با بیان این که پوشش خبری مربوط به ویروس کرونا با توجه به حساسیت های جامعه امری حائز اهمیت است، نظارت مسئولین بر فضای مجازی در این خصوص را مورد توجه قرار داد.
معاون فرماندار شهرستان فومن در ادامه سخنان خود با اشاره لزوم پیشگیری در پدافند غیر عامل و اهمیت حیاتی مقاوم سازی زیرساخت ها، بر دادن هشدارهای بموقع و لزوم اطلاع رسانی در مواقع ضروری تأکید کرد.
علیزاده با اشاره به اهمیت پیگیری مسیر آموزش و اجرای اصول پدافند غیرعامل، خواستار استوار شدن برنامه های ادارات و مسئولین بر اساس این اصول شد.