نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت:در شهرستان فومن، بخش و روستاهای محروم وجود ندارد؛ چرا که سالیان سال با صرف هزینه به روستاهای برخوردار مبدل شده‌اند.

به گزارش نداي گيلان: ناصر عاشوری در جلسه کمیته برنامه‌ریزی،اظهار کرد:مجموع اعتبارات شهرستان از محل تملک و دارایی، راه‌های روستایی، شهرک‌های صنعتی،ماده 180 و 2درصد نفت و گاز است.

وی با بیان اینکه اعتبارات 2 درصد نفت و گاز ویژه مناطق محروم است،افزود: در شهرستان فومن بخش و مناطق محروم وجود ندارد؛ چرا که سالیان سال با صرف هزینه به روستاهای برخوردار مبدل شده‌اند و امیدست روستاهای کمتر توسعه یافته شهرستان نظیر آلیان نیز در آینده برخوردار شوند.

عاشوری بر هم‌پوشانی و هم‌افزایی ادارات تاکید و خاطرنشان کرد: اولویت اعتبارات شهرستان از ماده 180 پروژه‌های نیمه تمام و پروژه مناطق کمتر توسعه یافته در مناطق محروم و نیمه محروم است.

وی با بیان اینکه در حوزه آبیاری،حوزه کشاورزی مقدم‌تر است،افزود: باید نگاه خاص و ویژه‌ای نسبت به این حوزه شود، با احداث سالانه سردهنه‌ها به صورت گابیون‌بندی و بتنی می‌توان به تدریج به سمت صنعتی و مدرنیته پیش رفت.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به تخریب 67 سردهنه بر اثر سیل در سال گذشته در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد:باید با توجه به شرایط جوی استان گیلان،در حوزه راه و شهرسازی سیاست‌ها را تغییر دهیم و بر آسفالت راه‌های روستایی متمرکز شویم؛ چرا که با توجه به شرایط جوی شن‌ریزی راه‌ها کارآمد نمی‌باشد و با آسفالت افزون بر کاهش هزینه،رفاه شهروندان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه ادارات اتمام پروژه‌های نیمه کاره در حوزه‌های مختلف را در اولویت قرار دهند، تصریح کرد:عدم تکمیل پروژه‌ها در طولانی مدت موجبات یاس و ناامیدی را در بین مردم ایجاد می‌کند.

عاشوری به تکمیل و افتتاح پروژه مدرسه  باغبانان فومن در بازه زمانی کمتر از شش ماه اشاره و تصریح کرد: تاخیر 11ساله در تکمیل پروژه عمرانی پل ورودی فومن سبب نارضایتی مردم، مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام سعی و تلاش ما اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است،خاطرنشان کرد:مجموع بودجه شهرستان از محل استانی،نفت و گاز، 2 درصد،جدول 1/10 و ماده 180حدود 20میلیارد تومان است.

این مقام مسئول میزان بودجه شهرستان از ماده 180را 13میلیارد و 275میلیون ذکر کرد و یادآور شد:ماده 180 متعلق به کلیه حوزه‌ها از جمله فرهنگ و هنر، آموزش،گردشگری، کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست است.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه  امیدست وضعیت اعتبارات شهرستان سال آینده مطلوب‌ترشود، اظهار کرد: باید به مباحث توسعه و عمران شهری و روستایی  شهرستان توجه ویژه‌ای شود.