جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتقاد از نحوه عملکرد کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار داشت: انصافاً تیم مذاکره‌کننده قبلی توان کافی برای پیش‌بردن مذاکرات چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ قدرت دیپلماسی در اختیار نداشت که البته این موضوع ارتباطی به تلاش صادقانه این عزیزان ندارد.

به گزارش نداي گيلان: 

بی‌توجهی به دستاوردهای تیم مذاکره‌کننده نقطه سیاه کمیسیون برجام است

وی افزود: در چنین شرایطی اقدامات مثبت و تلاش‌های تیم جدید که منجر به دستیابی به برجام و تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت گردید و تهدید جنگ علیه کشورمان را از بین برد، از سوی اعضای کمیسیون ویژه به‌راحتی نادیده گرفته می‌شود و طوری وانمود می‌کنند که گویا انجام مذاکرات از سر خوشی صورت گرفته‌است و این مهم‌ترین ضعف و نقطه سیاهی در کارنامه و عملکرد کمیسیون ویژه بررسی برجام است.

چرا جلیلی در طول ۶ سال هیچ دستاوردی نداشت

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان این‌که دولت قبلی اعتقادی به اقتصاد مقاومتی نداشت، خاطرنشان کرد: فارغ از عملکرد غیراصولی دولت در ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی کشور، نقدی هم که به شخص آقای جلیلی به‌عنوان مسئول مذاکرات هسته‌ای در دوره پیشین وارد است این است که ایشان درحالی که در گزارش‌های خود به انتقاد از عملکرد تیم فعلی مذاکره‌کننده هسته‌ای می‌پردازد که اساساً برای توضیح درخصوص عملکرد خود به جلسات دعوت شده و با این وجود درخصوص این‌که چرا ایشان در طول ۶ سالی که مسئولیت داشتند، هیچ گام مثبتی برداشتند و هیچ محصول و عایدی برای کشور نداشته‌است؟!هیچ توضیحی ندادند.

در انتخاب اعضای کمیسیون برجام سر فراکسیون رهروان کلاه گذاشتند

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به حضور ۹ عضو منتقد دولت و اصل مذاکرات از ۱۵ عضو کمیسیون ویژه برجام، یادآور شد: به‌نظر من در انتخاباتی که در صحن مجلس برای انتخاب اعضای کمیسیون ویژه برگزار شد، از صداقت آقای لاریجانی سوءاستفاده شد و در عمل سر فراکسیون رهروان ولایت به‌عنوان فراکسیون اکثریت در مجلس ‌کلاه گذاشتند. قرار بر این بود که فراکسیونی عمل کنیم اما در‌‌نهایت دو سوم اعضا را مخالفان سرسخت دولت و اصل مذاکرات تشکیل دادند.

تاکید رهبری به‌معنای تصویب برجام به‌عنوان قانون نیست

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: فرمایش رهبری این بود که مجلس کنار گذاشته نشود و هیچ‌وقت دولت را موظف به ارائه لایحه به مجلس نفرمودند، بنابراین بهترین حالت این است که نظر کمیسیون برجام، به‌عنوان نظر مشورتی و کار‌شناسی در اختیار دولت قرار بگیرد. چراکه تبدیل به قانون شدن برجام به صلاح و منفعت کشور نیست و تعهداتی بی‌مورد بر دوش دولت می‌گذارد.

وی با انتقاد از مجموع عملکرد کمیسیون ویژه اعلام کرد: ما به‌طور کلی از عملکرد کمیسیون ویژه رضایت نداریم چراکه به‌راحتی زحمات تیم مذاکره‌کننده فعلی، نادیده انگاشته می‌شود و در عوض با آقای جلیلی رفتاری عجیب و فرا‌تر از حد تصور انجام می‌گیرد.

رفتار دوگانه کمیسیون برجام با جلیلی و عراقچی

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا رئیس کمیسیون ویژه آن‌چنان که باید با رویکردی فراجناحی جلسات و حواشی بررسی برجام را مدیریت می‌کند یا خیر، تصریح کرد: به‌هر حال ترکیب اعضای کمیسیون ویژه به‌گونه ای‌ است که دو سوم آن‌را مخالفان تشکیل می‌دهند و با این حال همه اعضا وظیفه دارند که با رویکرد فراجناحی عمل کنند. این درحالی است که اعضای کمیسیون ویژه طوری به استقبال آقای جلیلی می‌روند که انگار رئیس مجلس وارد شده و ایشان درحالی مورد عزت و احترام و تکریم ویژه قرار می‌گیرد که اعضای تیم مذاکره‌کننده فعلی فقط به فلک بسته نشدند.