مدیر امور اداری کارخانجات صنایع پوشش گیلان گفت: اگر اموال باقی‌مانده در کارخانجات صنایع پوشش گیلان از این کارخانه خارج شود صنایع پوشش مانند الکتریک گیلان ویرانه می‌شود.

به گزارش ندای گیلان: خسرو فرخی  با اشاره به تجمع کارگران کارخانجات صنایع پوشش گیلان اظهار داشت: امروز بر اساس یک حکم قضایی فردی قصد توقیف اموال کارخانه را داشت و مدعی بود سه میلیارد و 500 میلیون تومان به مدیرعامل صنایع پوشش، (ن-ص) پول پرداخت کرده است و در ازای آن قصد توقیف اموال دارد.

مدیر امور اداری کارخانجات صنایع  پوشش گیلان افزود: فرد مذکور براساس حکم قضایی اجازه توقیف 9 هزار تن از ماشین آلات و هر وسیله‌‌ای که در کارخانجات پوشش موجود است را داشت و حکم  نیابت قضایی، از اجرای احکام شعبه 4 حقوقی رشت گفته وی را تائید می‌کرد.

وی گفت: این درحالی است که کارخانجات صنایع پوشش دارای دو بخش خصوصی و دولتی است و (ن-ص) در بخش خصوصی فعالیت می‌کند و قسمت دولتی هم سه بخش است که همه اموال شرکت به جز زمین متعلق به بخش دولتی است.

نماینده شورای کارگران کارخانجات صنایع پوشش گیلان افزود: بخش دولتی کارخانه حقوق پرسنل را بر اساس دستور شورای تأمین شهرستان و استان پرداخت می‌کند و تاکنون شرکت آتیه دماوند که زیر مجموعه بانک صنعت و معدن است مکلف به پرداخت حقوق و مطالبات کارگری بوده است.

فرخی با بیان اینکه با تجمع کارگری در محوطه کارخانه صدایمان را به گوش مسئولین رساندیم و با پیگیری برخی از مسئولان استان جلوی خروج اموال شرکت را گرفتیم اظهار کرد:کارخانجات صنایع پوشش گیلان در سال 83 در راستای عمل به اصل خصوصی‌سازی به شرکت تی تیس کیش به مدیرعاملی (ن-ص) و شرکایش واگذار شد اما فرد مذکور تنها 850 میلیون از قیمت کارخانجات را پرداخت کرد در حالی که رقمی بسیار بیش از این را در قالب لوازم و تجهیزات از این کارنجات خارج کرد.

وی اظهار کرد: (ن-ص) در حال حاضر بدهکار و متواری است و چندین سال پیش به ‌خاطر عدم پرداخت بدهی‌های خود بر اساس رأی هیئت وزیران از وی خلع ید و مالکیت کارخانجات صنایع پوشش گیلان به شرکت آتیه دماوند وابسته به بانک توسعه صنعت و معدن واگذار شد.