روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه تکمیلی تعداد شهدای جنایت تروریستی جاده خاش - زاهدان را ۲۳ تن و مجروحان را ۱۷ تن اعلام کرد.

به گزارش ندای گیلان،حمله انتحاری تروریستی امشب  به اتوبوس سپاه پاسداران در محور خاش – زاهدان رخ داد

23:48 وزیر امور خارجه در صفحه توئیتر خود با اشاره به همزمانی سیرک ورشو و حمله تروریستی در شرق ایران نوشت: «آیا اتفاقی است که درست همزمان با شروع سیرک ورشو ایران مورد حمله تروریستی قرار می‌گیرد؟ مخصوصاً این که در همان روز هم‌کیشان این تروریست‌ها از خیابان‌های ورشو (این سیرک را) تشویق و با ربات‌های توییتری حمایت می‌کنند؟! ظاهراً قرار است آمریکا همیشه انتخاب‌های اشتباه ولی انتظار نتایج متفاوت داشته باشد.»

23:45 اشتفان شولتس، سفیر اتریش در تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز بیش از ۲۷ انسان جان خود را در یک اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان از دست دادند. هرگونه اقدام تروریستی باید محکوم شود.

23:30 سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق طی پیامی حمله تروریستی به اتوبوس سپاه پاسداران را تسلیت گفت و با خانواده داغداران اعلام همدردی کرد.

حکیم در این پیام تاکید کرد: با تأسف و اندوه فراوان از انفجار تروریستی در شهر زاهدان که جان افراد بیگناه را گرفت باخبر شدیم. ضمن محکومیت شدید این حمله تروریستی، با رهبر معظم، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و همچنین خانواده‌های داغدار این حادثه اعلام همبستگی می‌کنیم.

23:27 معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت حادثه تروریستی و شهادت جمعی از مرزبانان در جاده خاش – زاهدان با اشاره به این که این جنایت ضد ملی برای انتقام از حضور مقتدرانه ملت بزرگ ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن طراحی و اجرا شده است، تصریح کرد: این حادثه خللی در اراده راسخ ملت در دفاع از انقلاب اسلامی وارد نمی‌کند و عزم ملی را برای مبارزه بی‌امان با تروریسم راسخ‌تر از همیشه خواهد کرد.

23:21 سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی با محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان و ابراز همدردی با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه تلخ تاکید کرد: قطعاً فرزندان جان بر کف نظامی و اطلاعاتی ملت ایران انتقام خون شهدای این حادثه را خواهند گرفت.

23:10روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه تکمیلی تعداد شهدای جنایت تروریستی جاده خاش – زاهدان را ۲۳ تن و مجروحان را ۱۷ تن اعلام کرد.

22:17 واکنش قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام و شهادت و مجروح شدن جمعی از آنان در جاده خاش – زاهدان خبر داد.

متن اطلاعیه قرارگاه قدس به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در پی شکست سخت استکبار جهانی از مردم شریف و قهرمان ایران در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی با شکوه و دشمن‌شکن ۲۲ بهمن ماه، تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه و استکبار برای تلخ کردن کام ملت ایران، شامگاه امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه) یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام مأموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند را در جاده خاش – زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

22:16 سخنگوی سپاه:شهادت تمام سرنشینان پاسدار حاضر در اتوبوس قطعی نیست

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهادت تعدادی از پاسداران در حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان قطعی است ولی هنوز نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که تمام سرنشینان پاسدار حاضر در اتوبوس به شهادت رسیده‌اند یا خیر.

21:36 استاندار سیستان و بلوچستان از فردا به مدت ۳ روز در این استان عزای عمومی اعلام کرد

فلاحت‌پیشه: حامیان اصلی جنایت زاهدان در ورشو هستند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که حامیان اصلی جنایت سیستان و بلوچستان در ورشو جمع شده‌اند، گفت: آن چه امروز در حادثه تروریستی جاده خاش – زاهدان رخ داد واقعیات مناسبات مثلث آمریکا، صهیونیست و مرتجعین است.

21:15گروهک تروریستی جیش‌الظلم با انتشار بیانیه‌ای، رسما مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت

20:35مجروحین حادثه تروریستی اتوبوس کارکنان سپاه به بیمارستان های زاهدان منتقل شدند

20:03 در این حادثه 20 نفر شهید و 20 نفر زخمی شده اند و احتمال افزایش آمار شهدا وجود دارد

این اتوبوس حامل کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود

19:50برخی منابع خبری تعداد سرنشینان اتوبوس را 40 نفر اعلام کرده‌اند