رزمایش بازسازی عملیات کربلای ۵ با عنوان رزمایش رزمی فرهنگی ستارگان درخشان با حضور مسئولان استانی در رشت برگزار شد.

 به گزارش نداي گيلان: سرهنگ عباس بایرامی، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در رزمایش بازسازی عملیات کربلای 5 که شامگاه سه‌شنبه در کانون بسیج جوانان شهر رشت برگزار شد، در شرح قسمتی از خاطرات خود در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: 15 ساله بودم که عازم جبهه نبرد شدم و در تمام این مدت از سردارشهید مهدی خوش سیرت بیشترین درس‌ها را گرفتم.

وی گفت: جذبه شهیدخوش سیرت به خاطر محبت بیش از اندازه و خدایی او به مردم بود به نحوی که در مدت مراجعه به خانواده، تمام وقت خود را صرف حل گرفتاری‌های مردم می‌کرد.

معاون سپاه قدس گیلان افزود: جوانان، امروز باید راه این شهدا را ادامه دهند و لازم است از مسئولانی که این فضای جنگ و جبهه را به بهترین شکل تداعی کرده‌اند قدردانی شود.

در این مراسم، به صورت نمادین مسائل مرتبط با جبهه وجنگ از جمله اعزام بسیجیان به مناطق جنگی، ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به رزمندگان اسلام، آموزش رزمندگان و اعزام آنان به مناطق مختلف پرداخته شد. نماز آخر شب حمله نیز توسط جوانان بسیجی به نمایش درآمد که یادآور آخرین مناجات‌های شهدا بود.

در این رزمایش رزمی، فرهنگی همچنین از سلاح‌های فراوان دشمن و تنها سلاح نیروهای بسیجی که ایمان به خدا بود یاد شد و شجاعت جوان 14 ساله بسیجی در زمین‌گیر کردن افسر عراقی و به اسارت گرفتن وی بازسازی شد و به نمایش درآمد.

در پایان مراسم از شهدای گمنام دفاع مقدس با بازسازی نمایشی و نمادین نحوه پیداکردن پیکرهای مقدس آنان تجلیل شد.

139307061159412203729393