رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: حمام گلشن شهر لاهیجان که به عنوان اولین حمام ثبتی در فهرست آثار ملی استان گیلان محسوب می‌شود به علت عدم رسیدگی در حال تخریب است.

ندای گیلان:رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: حمام گلشن شهر لاهیجان که به عنوان اولین حمام ثبتی در فهرست آثار ملی استان گیلان محسوب می‌شود به علت عدم رسیدگی در حال تخریب است.

 ابراهیم مهربان رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به اهمیت جایگاه میراث فرهنگی در شهر لاهیجان گفت: میراث فرهنگی هر شهر نشانه اصالت، عظمت و قدمت فرهنگی آن شهر است که باید با حفظ و احیاء مغتنم شمرده شوند.

وی گفت: لاهیجان با قدمت بالای تاریخی و داشتن آثار تاریخی بسیاری چون مسجد جامع، مسجد اکبریه، امیرشهید، آرامگاه‌ شيخ‌ زاهد گيلاني، آرامگاه کاشف السلطنه، پل خشتی، حمام گلشن  و… توجه ویژه مسوولان میراث فرهنگی را می‌طلبد .

رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: حمام گلشن شهر لاهیجان که به عنوان اولین حمام ثبتی در فهرست آثار ملی استان گیلان محسوب می‌شود به علت عدم رسیدگی در حال تخریب است.

وی شرایط کنونی حمام گلشن  را تأسف بار دانست و تصریح کرد: این اثر تاریخی و قدیمی از آثار ارزشمند لاهیجان بوده که شورای اسلامی شهر در طول سال‌های گذشته همواره درصدد بهسازی و مرمت آن بوده است و متأسفانه عدم توجه و همکاری لازم از سوی مسئولین میراث فرهنگی باعث شد، که این اثر تاریخی هر روز بیشتر از گذشته فرسوده و تخریب شود.

وی با اشاره به ساختمان فرهمند در پردسر که در حال تخریب بوده و با مسدود کردن کوچه، مشکلاتی را برای شهروندان به همراه داشته، خواستار رسیدگی جدی میراث فرهنگی به موضوع  شد .

سعید آگشته شهردار لاهیجان نیز در ادامه  این جلسه با بیان اینکه حمام گلشن با بی‌مهری مواجه است بر لزوم همکاری همه مسئولان در جهت حفظ بناهای تاریخی تأکید کرد.

 وی گفت: شهرداری لاهیجان آماده هرگونه همکاری با اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لاهیجان در زمینه حفظ و احیای آثار و ابنیه تاریخی است.