مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان: سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با 30 درصد تخفیف از 16 لغایت 21 آذر 96 به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می شود.

به گزارش ندای گیلان،فیروز فاضلی  اظهار کرد: سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با 30 درصد تخفیف از 16 لغایت 21 آذر 96 به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در محل دائمی نمایشگاه های استان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت به تهران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 350 ناشر استانی و کشوری در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: سیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با برپایی 200 غرفه کتب ناشران استانی و کشوری را ارائه می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، از تجلیل از فعالان برتر عرصه کتاب و خادمان نشر استان خبر داد و افزود: مطابق برنامه ریزی های انجام شده، همایش استانی تجلیل از خادمان نشر گیلان ساعت 10 صبح روز پنجشنبه، 16 آذر در آیین گشایش سیصدوچهل و پنجمین نمایشگاه کتاب استانی کشور و سیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان برگزار می شود.

فاضلی عنوان کرد: مولفان برتر استان در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی، ادبیات پایداری، فرهنگ و ادبیات عامه، شعر فارسی، ادبیات داستانی، ادبیات بومی، زبان شناسی و فرهنگ ها، پژوهش، تاریخ و تمدن و فرهنگ گیلان، ثبت عکس، کودک و نوجوان و کلیات تجلیل می شوند.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: همچنین در همایش یادشده از سه ناشر برتر و همچنین مدیران مسئول مطبوعات همراه در حوزه معرفی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی یادآور شد: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست   های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، در ایام برپایی نمایشگاه های کتاب استانی، کارت ویژه خرید یارانه   ای کتاب را با 20 درصد تخفیف در اختیار دانشجویان، طلاب، اساتید، اعضای هیئت علمی، مدرسان حوزه و سایر اشخاص حقیقی قرار می دهد.