نماینده ی رشت گفت:با توجه به خدمات ارائه شده در روستاها افراد علاقه‌ای برای مهاجرت به شهرها ندارند و تنها موضوع مهاجرت امر اشتغال است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمدصادق حسنی شامگاه امروز در جلسه بررسی مشکلات این شهرستان با اشاره به اینکه اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی نیاز خود به نمایندگان مردم در مجلس را اعلام کنند در این زمینه اقدام می‌کنیم اظهار کرد: نمایندگان مردم وقت خود را گذاشتند تا به امور جامعه کمک شود.

وی به بیان سخنان ایده‌آل توسط افراد مختلف اشاره کرد و افزود: مردم از کلی‌گویی مسؤولان خسته شدند و انجام امور نیازمند مشخص شدن نیازها است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه اگر سند مالکیت در روستاها صادر شود انگیزه روستائیان برای ماندگاری در روستاها بیشتر می‌شود، بیان کرد: روند صدور سند مالکیت دچار مشکل است اما از نظر قانونی مشکلی نداریم.

غلامعلی جعفرزاده به مهاجرت روستائیان به شهرها اشاره کرد و افزود: با توجه به خدمات ارائه شده در روستاها افراد علاقه‌ای برای مهاجرت به شهرها ندارند و تنها موضوع مهاجرت امر اشتغال است.

وی متذکر شد: اگر بتوان مشکل اشتغال جوانان در روستاها را برطرف کرد دیگر افراد حتی حاضر نیستند در شهرهای نزدیک روستای خود مهاجرت داشته باشند.

بخشدار سنگر نیز در جلسه مذکور بر بازسازی مکان‌های فرسوده در این بخش تأکید کرد و گفت: سنگر شهری با قدمت است و مکان‌های فرسوده بسیاری دارد.

رحیم رحیمی، خواستار تخفیف ویژه برای نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر سنگر شد و بیان کرد: پرداخت تسهیلات ویژه برای نوسازی بافت‌های فرسوده در سنگر بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه 85 درصد از جمعیت سنگر در روستاها سکونت دارند، تصریح کرد: امنیت روانی باید برای روستائیان به منظور توسعه پایدار در روستاها تامین شود.

بخشدار سنگر بر جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها تأکید کرد و یادآور شد: در صنعت کشاورزی باید به توسعه پایدار برسیم و این امر در مهاجرت به روستاها موثر است.

رحیمی با اشاره به اینکه اصلاح و بهبود قوانین در راستای ایجاد امنیت روانی روستائیان خواسته اصلی مردم بخش سنگر است، خاطرنشان کرد: تعداد یک‌هزار و 700 پرونده برای صدور سند مالکیت در اداره ثبت اسناد و املاک سنگر انباشته شده است.

وی به محدودیت قانونی برای صدور سالانه 500 فقره سند مالکیت اشاره کرد و افزود: روزانه بر تعداد متقاضیان صدور سند مالکیت اضافه می‌شود و در این بخش نیازمند همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستیم.فارس