مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت:در حال حاضر بالغ بر 500هزار نفر در حاشیه شهر و یا بافت فرسوده گیلان زندگی می کنند.

به گزارش ندای گیلان،علی خاوری  گفت:تخمین زده می‌شود، بالغ بر 500 هزار نفر در استان گیلان در حاشیه شهرها و سکونت‌گاههای غیر رسمی و یا در بافت‌های فرسوده استان زندگی می‌کنند.

وی یکی از اهداف وزارت راه و شهرسازی را در دوره جدید ارتقای کیفیت زندگی مردم و بازیابی هویت شهری در مفاهیم مختلف قلمداد کرد و افزود:یکی از این مفاهیم ارتقای کیفیت زندگی در سکونت گاههای غیر رسمی،مناطق حاشیه نشین و بافت های فرسوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه در کشور حدود 20 میلیون نفر جمعیت در سکونتگاههای غیر رسمی و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند،ادامه داد:ضرورت دارد جهت ارتقای زندگی مردم این مناطق، اقدامات خاصی انجام شود، کما اینکه در سه سال اخیر کارهای خوبی بر اساس برنامه اجرائی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و با همکاری و هماهنگی همه جانبه اداره کل راه و شهرسازی گیلان صورت گرفته است. .

خاوری با اشاره به پروژه های زیرساختی محله‌ها و محدوده‌های هدف باز آفرینی شهری مربوط به طرح کرامت استان گیلان خاطرنشان کرد: مطابق این طرح  وظیفه راه و شهرسازی هماهنگی برای احداث و مرمت دو مسجد در معلولین رشت،احداث یک درمانگاه و احداث و مرمت دو مسجد در رودبنه لاهیجان و  احداث سرای محله و مرمت یک مسجد در انزلی محله شهرستان لنگرود،است.

وی افزود:باید با ۵۰ درصد منابع سازمان بسیج سازندگی و مابقی از کمیته برنامه ریزی شهرستان ها ،شهرداریها و سایر دستگاههای عضو ستاد استانی بازافرینی شهری  تامین و توسط راه و شهرسازی و بسیج سازندگی احداث شود.

کاهش آسیب های اجتماعی از نتایج  ساماندهی و توانمندسازی و بهسازی مناطق حاشیه نشینی و بافت های ناکارآمد است.