عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با ندای گیلان تصریح کرد:برای نیروهای قراردادی پیش‌بینی کرده‌ایم که برای دو سال متوالی آزمون داخلی برگزار شده و هرسال بر اساس سنواتی که دارند امتیازی برای آنها در نظر گرفته شود و این امتیاز به نمراتی که کسب می‌کنند اضافه شود. کسی که سنواتی بیشتری داشته باشد با امتیاز پایین نیز تبدیل وضعیت می‌شود.

خلیل بهروزی فر دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان از رشت در خصوص تعیین تکلیف طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی دستگاه‌های دولتی، گفت: برای نیروهای قراردادی پیش‌بینی کرده‌ایم که برای دو سال متوالی آزمون داخلی برگزار شده و هرسال بر اساس سنواتی که دارند امتیازی برای آنها در نظر گرفته شود و این امتیاز به نمراتی که کسب می‌کنند اضافه شود. کسی که سنواتی بیشتری داشته باشد با امتیاز پایین نیز تبدیل وضعیت می‌شود.

برگزاری آزمون داخلی برای مشروعیت‌بخشی به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی

وی افزود: درصورتی‌که در یک دستگاه اجرایی نیروی مازادی موجود باشد و در شهرستان‌های استان کمبود نیرو وجود داشته باشد، انتقال نیرو به شهرستان‌ها انجام می‌شود تا هم  نیاز آنها بر طرف شود و هم نیرو دائم ماندگار باشد.

بهروزی فر با بیان اینکه این آزمون برای مشروعیت‌بخشی به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به استخدامی است گفت: در قانون مشخص شده است که نیروهای رسمی فقط از طریق آزمون جذب شوند و از طریق این آزمون داخلی کسانی که سنوات دارند به‌راحتی  تبدیل وضعیت خواهند شد.

جابه‌جایی نیروها به‌منظور اختصاص پست سازمانی انجام می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفتگو در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی با بیان اینکه قرار نیست هیچ نیروی مازادی از دستگاه اخراج شود، تصریح کرد: نیروی رسمی باید پست سازمانی داشته باشد، در غیر این صورت کسی که او را بکار گرفته و پستی در اختیارش قرار نداده است تخلف مرتکب شده است زیرا این نیرو ضرر بسیاری خواهد کرد و امتیازات و مزایا زیادی را از دست خواهد داد. از همین رو به دلیل محدودیت پست‌های دستگاه‌ها، جابه‌جایی نیرو صورت خواهد گرفت.

 

خلیل بهروزی فر نماینده فومن و شفت و دبیر اول کمیسیون اجتماعی

خلیل بهروزی فر نماینده فومن و شفت و دبیر اول کمیسیون اجتماعی از فعالین اصلی طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی

سابقه کار با رشته غیرمرتبط نیز لحاظ می‌شود

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس این پیشنهاد اگر یک نیروی قراردادی سال اول یک عده نمره حدنصاب را کسب نکرد می‌تواند سال دوم در آزمون داخلی شرکت کند، گفت: همچنین سابقه نیرویی که رشته مرتبط نداشته باشد ولی در جایگاهی سال‌ها کارکرده تجربه و تخصص کسب کرده است در آزمون لحاظ می‌شود که البته جزئیات آن در صحن علی مجلس بحث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درگذشته روند به‌کارگیری نیرو قانونمند نبوده و فرضاً کسی که رشته ادبیات خوانده در بخش فناوری اطلاعات یک اداره کارکرده است، گفت: اما باید در نظر گرفت که این نیرو در طول سالیان در یک بخش کارکرده و تجربه کسب کرده است درحالی‌که کسانی که تئوری آموزش‌دیده‌اند اگر جذب شوند باید دوره و آموزش ببیند. این‌ موارد در قانون دیده خواهد شد.

نظام سازمان اداری و استخدامی متحول می‌شود

بهروزی فر با تاکید بر اینکه در جلساتی که با سازمان اداره استخدامی داشتیم برای این نیروهای بحث رشته مرتبط مطرح نشده است، تصریح کرد: اما بعد از اجرای این قانون هرگونه جذبی باید بر اساس قوانین استخدامی، رشته مرتبط و آزمون باشد.

وی در پاسخ به این سؤال ندای گیلان که اگر بعد از تصویب این قانون سازمان اداره و استخدامی با ابلاغ بخشنامه‌هایی مسیر قانون را تغییر دهد، واکنش مجلس چه خواهد بود، گفت: علاوه بر اینکه در جزئیات قانون تلاش می‌کنیم موارد را شفاف کنیم، بر اجرای قانون نظارت خواهیم کرد و همچنین در ارتباط با ساختار اداره استخدامی نیز جلساتی را هر دو ماه خواهیم داشت تا تغییر و تحولی را در نظام اداری و استخدامی کشور داشته باشیم.

 

گفتنی است روز گذشته هم در خبری به جزئیات تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی،طرحی و… پرداخته بودیم که می توانید اینجا(+) بخوانید. همچنین طی روزهای آتی خبرها و گزارش های جدیدی را در این خصوص منتشر خواهیم کرد.

 

ما را  فضای مجازی و پایگاه خبری دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • نویسنده : بشری