جلسه شورای شهر رشت به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای آن برگزار نشد.

به گزارش نداي گيلان: به دلیل غیبت هشت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، جلسه علنی این شورا عصر امروز برگزار نشد.

آخرین جلسه شورای اسلامی شهر رشت در تاریخ 25 مرداد ماه امسال تشکیل شده بود و با گذشت حدود یک ماه جلسات شورای اسلامی شهر رشت برگزار نشده‌است.

لغو جلسات شورا در حالی اتفاق می‌افتد که به گفته برخی از اعضای شورا حدود 200 لایحه در شهرداری رشت بلاتکلیف مانده‌است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در حاشیه لغو جلسه مذکور به خبرنگار فارس اظهار کرد: اختلاف سلیقه بین اعضای شورا نشانه قوت است‌ و موجب می‌شود که نتایج نهایی مطلوب باشد.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا اظهار کرد: اختلاف سلیقه در همه نقاط وجود دارد اما نباید شرایطی ایجاد شود که خدمات‌رسانی به شهر و شهروندان مختل شود.

وی با بیان اینکه تابع نظر اکثریت هستیم، تصریح کرد: اگر مطالبی مورد نظر ماست باید آن را شفاف بیان کنیم و وقتی اعضای شورا این‌گونه با یکدیگر مشکل دارند چگونه می‌خواهند بر عملکرد شهرداری نظارت کنند.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه برخی از رفتارها موجب سوءاستفاده دیگران می‌شود، متذکر شد: وقتی بعضی از اعضای شورا به شهردار وابستگی نشان می‌دهند و شهردار نیز احساس می‌کند که یک حاشیه امنیتی پیرامونش قرار دارد و به همین دلیل نسبت به نظرات اعضای شورا بی‌اعتنا می‌شود.

وی درباره اینکه عدم حضور دیگر اعضای شورا در جلسه به دلیل کسب ریاست کمیسیون‌ها توسط آنهاست، متذکر شد: رئیس کمیسیون‌های شورا با پیشنهاد رئیس شورا و رأی تمام اعضای شورا انتخاب می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: در تمام دو سال گذشته افرادی به عنوان رئیس کمیسیون‌های شورا انتخاب می‌شوند که منتخب اکثریت اعضای شورا بودند و این روال در سال جاری نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا باید به رأی اکثریت اعضا تمکین کنند، خاطرنشان کرد: تفرقه موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود و هنوز حوادث شورای سوم از یاد مردم پاک نشده و اگر همچنان این رفتارها ادامه یابد اعتماد مردم از بین می‌رود.

واثق‌کارگرنیا یادآور شد: اگر اعضای شورا در شش جلسه به طور مداوم و 12 جلسه به صورت متناوب در جلسات شورا حضور پیدا نکنند براساس قانون برکنار و عضو علی‌البدل جایگزین می‌شود.