معاون دانشجویی دانشگاه گیلان از جذب مشارکت خیرین برای مرتفع ساختن کمبود فضای خوابگاهی در دانشگاه و همچنین تعمیر، تجهیز و مرمت مهمانسرای حوزه معاونت دانشجویی خبر داد.

ندای گیلان:معاون دانشجویی دانشگاه گیلان از جذب مشارکت خیرین برای مرتفع ساختن کمبود فضای خوابگاهی در دانشگاه و همچنین تعمیر، تجهیز و مرمت مهمانسرای حوزه معاونت دانشجویی خبر داد.

دکتر باستی با بیان اینکه سالانه دانشگاه گیلان از یک طرف میزبان همایش‌ها، کنفرانس‌ها و نشست‌های ملی و بین‌المللی است و از طرف دیگر میزبان دانشجویان و خانواده‌های آنان در طول سال است، گفت: داشتن محلی مناسب برای اسکان آنان ضروری به نظر می‌رسد تا دانشگاهیان بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

وی گفت: این معاونت با همکاری دفتر طرح‌های عمرانی دانشگاه اقدام به تعمیر، تجهیز و مرمت مهمانسرای دانشگاه با هزینه‌ای بالغ بر 350 میلیون تومان کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه گیلان در ادامه با اشاره به سیاست‌های وزارت علوم و دانشگاه در جهت جذب مشارکت خیرین برای توسعه فضای خوابگاهی گفت: با توجه به محدودیت بودجه و با اذعان بر اینکه ظرفیت 3500 نفره خوابگاه‌های دانشگاه گیلان جوابگوی جمعیت دانشجویان متقاضی خوابگاه نیست بی‌شک مساعدت و مشارکت خیرین می‌تواند گره‌گشای کمبود خوابگاه در دانشگاه باشد تا دانشجویان بتوانند در فضایی آرام به کار علمی و تحقیقی بپردازند.

دکتر باستی یادآور شد: در سال گذشته به جهت رفاه حال دانشجویان، تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در خوابگاه‌های بنت‌الهدی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان انجام شد که امیدواریم روند تعمیر اساسی امسال شامل مجموعه خوابگاه‌های میرزاکوچک شود.

وی همچنین به برنامه‌ریزی جهت توسعه و تجهیز سلف سرویس‌های دانشجویی و صنعتی کردن سیستم پخت اشاره کرد که در صورت تامین اعتبار، با توجه به حجم بالای پخت غذا در سلف سرویس مرکزی، تغییرات محسوسی در کیفیت تغذیه دانشجویی صورت خواهد پذیرفت./ایسنا