احمدی گفت: جای دیگری را برای خانم حساسخواه در نظر داشتیم که در نهایت شرایطش فراهم نشد و امیدواریم در این سازمان با همدلی و هم افزایی شرایط را بهبود دهیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد احمدی پور در آیین تودیع و معارفه مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان با تبریک به مدیریت جدید سازمان اسناد و کتابخانه ها اظهار داشت: سازمان اسناد که برای حفظ و مکتوب نگه داشتن آثار است. مطمئنا همه بزرگان ادبی و فرهنگی که اینجا حضور دارند آگاه هستند که گیلان پرچمدار مسائل فرهنگی بوده است و اصطلاحی در میان گیلانی ها متدوال است که استان گیلان استان اولین ها است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با اشاره به اینکه اگر حوادث قرن گذشته را نگاه کنیم جایگاه گیلان برجسته و وِیژه است گفت: ولی شرایط آب و هوایی حفظ بناهای تاریخی ما را کم کرده است. چون از مصالح عمومی چون چوب و .. استفاده می شد خیلی بناها در حال نابودی است. اما آثار تاریخی دیگری نیز داریم. در حوزه تاریخی ما باید تلاش بیشتری روی تاریخ شفاهی و اسناد خودمان داشته باشیم.
احمدی پور با بیان اینکه ما حدود ۲۵ میلیون مسافر داریم که اگر بیش از یک شب توقف کنند اثر اقتصادی بر گیلان دارد گفت: در منظر گردشگری با این پیشینه گرانقدر با کمک سازمان اسناد می توان کاری کرد که بخشی از گردشگران ما بتوانند از کتابخانه های تخصصی و ملی ما استفاده کنند.

وی افزود:ما گردشگران حادثه جو و تاریخی و تحقیقی داریم و خیلی از کتابخانه ها این شرایط را ایجاد می کنند که نیاز به کار خارج از استان دیدن سازمان اسناد گیلان دارد.
احمدی پور در پایان سخنان خود گفت: جای دیگری را برای خانم حساسخواه در نظر داشتیم که در نهایت شرایطش فراهم نشد و امیدواریم در این سازمان با همدلی و هم افزایی شرایط را بهبود دهیم.