در سال زراعی جاری ۲۹ هزار تُن شلتوک ازمزارع ماسال تولید شده است.

به گزارش ندای گیلان،حسن همتی در گفتگو یی، با بیان اینکه برداشت محصول برنج از شالیزارهای شهرستان ماسال به اتمام رسیده است، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۲۹ هزار تُن شلتوک از این مزارع تولید شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان شلتوک، ۱۶ هزار و ۵۰۰ تُن برنج سفید استحصال شده است، افزود: ۹۰ درصد مزارع شالیزاری ماسال به صورت مکانیزه محصول خود را برداشت کرده اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی ماسال با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از شهرستان های پیش رو در امر مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی و انجام کشاورزی به صورت مدرن است، خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۹۶-۹۵ یک میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به متقاضیان پرداخت شده است.

وی در ادامه به اجرای کشت دوم در برخی مزارع شالیزاری شهرستان ماسال اشاره و تصریح کرد: ماسال در سال های گذشته در جایگاه نخست اجرای طرح کشت دوم به نسبت سطح زیر کشت در استان قرار داشته است.

همتی با بیان اینکه در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان کشت دوم انجام شده است، یادآورشد: هنوز آمار دقیقی از میزان سطح زیر کشت اراضی شالیزاری که امسال کشت دوم را انجام داده ند جمع آوری نشده است.

به گفته این مسئول کشت راتون، پاچه باقالا، شبدر از مهم ترین مواردی است که کشاورزان ماسالی در زمان کشت دوم به آن توجه می کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان ماسال دارای هفت هزار  هکتار اراضی شالیزاری دارد، افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ بهره بردار نیز مشغول به فعالیت هستند مهر.