رئیس سازمان صمت گیلان از تعیین نرخ امسال تبدیل شلتوک به برنج خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تعیین نرخ تبدیل شلتوک به برنج در سال زراعی امسال گفت: نرخ تبدیل شلتوک به برنج برای کارخانه‌های شالیکوبی با درجه ۱ به ازای هر کیلوگرم شلتوک ۶۰۰ تومان و برای کارخانه‌های شالیکوبی درجه ۲ به ازای هر کیلوگرم شلتوک ۵۵۰ تومان تعیین شده است.

او افزود: در صورتی که کشاورز تمایل به پرداخت اجرت به صورت محصول را داشته باشد، با احتساب قیمت روز برنج ملاک پرداخت حق الزحمه برای واحد‌های درجه ۲ به ازای هر ۱۰۰ کیلوگرم شلتوک، ۲ کیلو و ۷۵۰ گرم و واحد‌های درجه یک حداکثر ۳ کیلو خواهد بود.

رئیس سازمان صمت گیلان اظهار داشت: اتحادیه شالیکوبان استان نیز موظف به اعلام لیست واحد‌های درجه یک خود به دستگاه‌های نظارتی نظیر صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و استانداری است و این نرخ‌ها باید در قالب بنر به تمامی واحد‌های شالیکوبی ابلاغ شود.

دلق پوش با بیان اینکه صاحبان واحد‌های شالیکوبی نیز باید نسبت به صدور فاکتور به کشاورزان اقدام کنند، ادامه داد: انتخاب نوع پرداخت ریالی به صورت نقدی و نه مهلت دار یا محصول به عهده کشاورز است.

دبیر ستاد تنظیم بازار گیلان تصریح کرد: چنانچه نرخ فروش برنج بیش از ۲۰ درصد تغییر یابد در خصوص اجرت‌های اعلام شده محصول برای کارخانه‌های درجه ۲ و درجه یک، تجدیدنظر شده و مصوبه ستاد فرعی تنظیم بازار ملاک پرداخت اجرت خواهد بود.