رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سفر به ماسال با انتقاد از طولانی شدن زمان  تکمیل پروژه های عمرانی در استان بیان داشت: زمان اتمام پروژه های عمرانی در گیلان از جمله در ماسال بسیار زیاد است و اعتباراتی که به آن اختصاص داده شده بود، در وقت معین هزینه نشده و‌ موجب رها شدن پروژه های عمرانی شده است.

به گزارش ندای گیلان،دکتر ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با اشاره به بدهی های دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: این دانشگاه بالای ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی داشت و‌ در حال حاضر تنها دانشگاهی است که طرح تحول سلامت نظیر احداث کلینیک های تخصصی در آن صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر تنها دو دستگاه CT اسکن وارد گیلان شده بود، افزود: طی ماه های اخیر، چهار دستگاه CTاسکن وارد گیلان شده که خود تحولی عظیم به شمار می رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان بر این مطلب که شیوع کرونا در استان کمبودهای بهداشت و درمان را بیش از پیش نمایان کرد، گفت: با تلاش های صورت گرفته، ۳۰ تخت ICU به چرخه درمانی گیلان افزوده شد و در راستای این اقدامات، هشت دستگاه اکسیژن ساز نیز در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

دکتر سالاری با بیان کمبودهای شدید در زیرساخت های بهداشتی درمانی استان، تصریح کرد: پیگیری های مسوولان دانشگاه و  مساعدت های ویژه  مسوولان ملی به گیلان در حوزه بهداشت و درمان، باعث  شد تا گیلان تا حدودی در فرصت پیدا کرد تا همتراز استان های همجوار باشد.

وی با اشاره به تراز منفی درآمدی و ضریب پایین اشغال تخت های درمانی در ماسال، خاطرنشان کرد: در این دو مقوله باید چاره اندیشی شود و‌ باید در این زمینه سیاست هایی در نظر گرفت تا در حوزه بهداشت و درمان ماسال شاهد اقداماتی چون تامین و‌ توزیع عادلانه پزشک و امکانات باشیم.

این مقام مسوول با انتقاد از طولانی شدن زمان  تکمیل پروژه های عمرانی در استان بیان داشت: زمان اتمام پروژه های عمرانی در گیلان از جمله در ماسال بسیار زیاد است و اعتباراتی که به آن اختصاص داده شده بود، در وقت معین هزینه نشده و‌ موجب رها شدن پروژه های عمرانی شده است.

دکتر سالاری در پایان بر اهتمام ویژه دانشگاه علوم پزشکی بر رفع کمبودهای حوزه درمانی و زیرساخت های این حوزه در شهرستان ماسال تاکید کرد و‌ خواستار همت همه جانبه مسوولان شهرستان در رفع کمبودها شد.