رئیس پارک علم و فناوری گیلان از تولید کیت‌های آزمایشگاهی به‌زودی در مرکز نیمه صنعتی این پارک در استان خبر داد.

ندای گیلان:رئیس پارک علم و فناوری گیلان از تولید کیت‌های آزمایشگاهی به‌زودی در مرکز نیمه صنعتی این پارک در استان خبر داد.

مجید متقی‌طلب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با اشاره به اختصاص سه میلیارد تومان به پارک علم و فناوری استان از طریق صندوق کارآفرینی امید گیلان اظهار کرد: 600 میلیون تومان از تسهیلات مذکور پرداخت شده است.

وی به بررسی تمام طرح‌های پارک علم و فناوری گیلان در صندوق کارآفرینی امید گیلان اشاره کرد و افزود: تاکنون تنها یک مورد از طرح‌های مذکور اجرایی شده است.

متقی‌طلب از ارائه طرح‌های جدید به صندوق کارآفرینی امید گیلان در سال 94 خبر داد و بیان کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه و دانشجویان طبق قانون شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از تسهیلات برای اجرای طرح‌ها استفاده کنند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان به زراعت برنج در این استان اشاره کرد و گفت: استانداردسازی کیفیت برنج در خوشه صنعتی شالیکوبی‌های گیلان در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان مجری چهار خوشه صنعتی در استان است، تصریح کرد: اجرای خوشه‌های صنعتی ادوات شالیکوبی، چای، زیتون و کلوچه به عهده پارک مذکور است و الگویی برای دیگر مناطق محسوب می‌شود.

متقی‌طلب خواستار پیاده‌سازی دولت الکترونیک در گیلان شد و خاطرنشان کرد: طرح جامع دولت الکترونیک در استان تهیه شده و جزو طرح‌های بسیار خوب کشوری است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اینکه تعدادی از طرح‌های دولت الکترونیک به مرحله قرارداد در استان رسیده است، یادآور شد: طرح‌های مذکور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود و سکوی پرتابی برای دیگر شرکت‌ها در گیلان است.

وی از اجرای پروژه شهرداری الکترونیک در شهر رشت خبر داد و اظهار کرد: طرح مذکور آماده اجرا است ضمن اینکه تفاهمنامه همکاری با منطقه آزاد انزلی منعقد شده است.

متقی‌طلب یکی از وظایف پارک علم و فناوری گیلان را پرداختن به اولویت‌های منطقه عنوان کرد و افزود: مرکز رشد گردشگری تالش به تصویب وزارت علوم رسید و نخستین مرکز رشد گردشگری کشور بر پایه علمی در این منطقه راه‌اندازی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به تولید کیت‌های آزمایشگاهی در استان، بیان کرد: به‌زودی کیت‌های مذکور در مرکز نیمه صنعتی پارک علم و فناوری گیلان تولید می‌شود.

وی پارک علم و فناوری گیلان را درگاه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان ایران در کشورهای سی.آی.ای خواند و تصریح کرد: کنسرسیومی متشکل از 20 شرکت در پارک مذکور تشکیل شده و صادرات دانش‌بنیان را انجام می‌دهد.

متقی‌طلب به تشکیل شورای اقتصاد مقاومتی در فرمانداری رشت اشاره کرد و یادآور شد: استفاده از ساختارهای اقتصاد مقاومتی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در اجرای پروژه‌های خطرپذیر موثر است و می‌توان طرح‌هایی در قالب خوشه‌های مختلف تعریف کرد.

*درصد بالای بیکاری گیلان نیازمند تلاش بیشتر موسسه‌های مالی است

سرپرست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور به تفاهمنامه‌های مختلف صندوق کارآفرینی امید استان با دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تعدادی از تفاهمنامه‌های مذکور هنوز اجرایی نشده است.

محمدحسین اصغریان اضافه کرد: صندوق کارآفرینی امید گیلان فعالیت تخصصی دستگاه‌ها را به عهده گرفته تا تفاهمنامه‌ها سریع‌تر اجرایی شود.

وی با تاکید بر بررسی دستگاه‌ها برای اجرایی کردن طرح‌های کوچک اقتصادی در گیلان، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی افراد واجد صلاحیت را به صندوق کارآفرینی امید گیلان معرفی کنند.

اصغریان متذکر شد: درصد بالای بیکاری گیلان طلب می‌کند بانک‌ها و موسسه‌های مالی تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

سرپرست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان تعدادی از تفاهمنامه‌های منعقد شده را دو و سه‌جانبه خواند و تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید گیلان می‌تواند طرح‌ها را بررسی کند اما تفاهمنامه‌ها نباید زنجیره‌ای به دیگر زنجیره‌های پرداخت تسهیلات اضافه کند.