رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با بیان اینکه مدیریت زباله در شهر رشت نیازمند اعتبارات ملی است گفت: باید از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای رفع مشکلات دفنگاه سراوان استفاده کنیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت در جلسه این کمیسیون با تبریک هفته منابع طبیعی تصریح کرد: امیدوارم منابع طبیعی در رسالتی که بر عهده دارد موفق شود.

شیرزاد با اشاره به روز پانزدهم اسفند مصادف با روز درختکاری گفت: با برنامه ریزی هایی که توسط سازمان سیما_منظر و فضای سبز شهرداری رشت انجام شده ۴۰ هزار اصله نهال رایگان در روز پانزدهم اسفند بین شهروندان توزیع می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا افزود: پارک شقایق، پارک بانوان، پارک اندیشه، پارک شهید گلستانی و… از جمله مکان هایی هستند که در آن نهال های رایگان در روز پانزدهم اسفند بین شهروندان توزیع می شود.

شیرزاد با بیان اینکه نهال های رایگان در محلات حاشیه ای و کم برخوردار نیز توزیع شود تصریح کرد: کاشت نهال در میادین شهر به منظور گرامی داشت یاد و خاطره افرادی که نسبت به اهدای عضو اقدام کرده اند باید در دستور کار سازمان قرار بگیرد.

وی افزود: همه ساله در هفته درختکاری کاشت نهال به یاد عزیزانی که نسبت به اهدای عضو اقدام کردند انجام می شود و باید هر چه سریعتر نسبت به احداث المانی با این مضمون در یکی از میادین شهر اقدام شود.

شیرزاد خواستار احداث المان اهدای خون در پارک اندیشه رشت شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه تعدادی از اهدا کنندگان خون از شهدای مدافع حرم بودند باید هر چه سریعتر نسبت به این مهم اقدام شود.

شیرزاد با بیان اینکه نهال هایی که در روز درختکاری کاشته می شود باید حفظ و نگهداری شوند خاطر نشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته نسبت به این موضوع بی توجهی شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی با ابراز گلایه از وضعیت پیاده راه فرهنگی رشت گفت: وضعیت روشنایی پیاده راه فرهنگی رشت بسیار نامناسب است و این مشکل باید در اسرع وقت برطرف شود.

شیرزاد به ایجاد ایستگاه لرزه نگار در رشت اشاره و گفت: با توجه به زلزله های اخیری که در کشور پیش آمده و مشکلات و خطراتی که ممکن است پیرامون آن جان و مال مردم را مورد مخاطره قرار دهد این مهم باید در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: بخشی از شهر رشت روی گسل قرار دارد و انتظار داریم نسبت به این موضوع توجه بیشتری معطوف شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با بیان اینکه مدیریت زباله در شهر رشت نیازمند اعتبارات ملی است گفت: باید از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای رفع مشکلات دفنگاه سراوان استفاده کنیم.

شیرزاد با بیان اینکه در پرداخت مطالبات پسماند تعارف نداریم تصریح کرد: شهردار رشت به پرداخت مطالبات کارگران پسماند نگاه ویژه ای داشته باشد.