مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان گفت: در ماه مبارک رمضان در قالب آشپزخانه های اطعام مهدوی 350 هزار وعده غذای گرم با رعایت تمامی نکات بهداشتی تأمین و بین مددجویان توزیع خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،عباس اهرابی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان در سه محور تأمین سبد کالاو اطعام مهدوی، حامی یابی برای فرزندان ایتام و محسنین، و دریافت کفارات و زکات فطریه وتوزیع آن بین نیازمندان، خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با بیان اینکه امسال هم مانند سال گذشته غذای گرم با رعایت تمامی نکات بهداشتی، به صورت روزانه آماده و بین مددجویان توزیع خواهد شد، افزود: پیش بینی شده است، ۳۵۰ هزار وعده غذای گرم در قالب پویش مردمی اطعام مهدوی با کمک خیّران نیک اندیش بین نیازمندان استان گیلان توزیع خواهد شد.

وی، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان سال گذشته خیّران نیک اندیش با مشارکت حدود ۷ میلیارد تومانی به یاری این نهاد در اطعام خانوارهای مددجو شتافتند که پیش بینی می گردد امسال این میزان مشارکت در اطعام نیازمندان از رشد حداقل ۳۰ درصدی برخوردار باشد.
اهرابی، تأمین بسته های معیشتی برای خانوارهای نیازمند را از دیگر برنامه های کمیته امداد برشمرد و اضافه کرد: پیش بینی می شود در ماه رمضان سالجاری بیش از ۲۷۵۰۰ سبد معیشتی حاوی اقلام غذایی مورد نیاز خانوارها توسط نیکوکاران تأمین و توزیع شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، یکی دیگر از برنامه های مهم در این ماه را جذب حامی برای فرزندان یتیم و محسنین استان عنوان کرد و گفت: پویش ایران مهربان با هدف اینکه در سال ۱۴۰۰ هیچ فرزند یتیمی بدون حامی نباشد، از سال گذشته در دستورکار قرار گرفته است که امیدواریم با مشارکت خیّران و حامیان معزز تا پایان ماه رمضان المبارک این موضوع محقق گردد.
وی، یاد آورشد: علاقمندان به حمایت از فرزندان ایتام و محسنین می‌توانند با ارسال عدد ۰۱۳ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا تماس با شماره ۰۱۳۳۳۳۶۵۷۱۰ و یا ورود به سایت ekram.emdad.ir و یا همچنین مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سطح استان، در طرح اکرام ایتام مشارکت و با حمایت مادی و معنوی خود در این امر خیر مشارکت کنند.
اهرابی در پایان خاطرنشان کرد: مردم نیک اندیش و خیّران استان می توانند بدون مراجعه حضوری، نذورات و کمک های نقدی خود را از طریق کد دستوری #۰۱۳*۸۸۷۷*  و یا شماره حساب ۰۱۰۹۳۵۲۱۷۶۰۰۴ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۷۶۷۸  نزد بانک ملی، واریز نمایند تا در اسرع وقت به دست نیازمندان استان برسد.