با دستور استاندار گیلان نقشه راهبردی توسعه این استان توسط دانشگاه گیلان و بهره‌گیری از دانشگاه‌های بزرگ در مدت 18 ماه در ابعاد مختلف تهیه می‌شود.

به گزارش ندای گیلان محمدحسین اصغریان بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال گیلان اظهار کرد: با دستور استاندار گیلان نقشه راهبردی توسعه این استان توسط دانشگاه گیلان و بهره‌گیری از دانشگاه‌های بزرگ در مدت 18 ماه در ابعاد مختلف تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش ایجاد اشتغال در بنگاه‌های زودبازده 212 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است، افزود: در دیگر بخش‌ها 120 میلیارد تومان تسهیلات برای گیلان در نظر گرفته شده بود که تاکنون 300 میلیارد از این میزان اعتبار پرداخت شده و بقیه نیز جزء مطالبات استان است.

حسن خسته‌بند نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست مذکور با اشاره به ظرفیت‌های توسعه‌ای گیلان برای ایجاد اشتغال اظهار کرد: باید طرح‌های پرورش ماهی در قفس که به مدت نیم قرن در دنیا انجام می‌شود و اشتغال‌زا نیز است را پیگیری کنیم.

ناصر عاشوری نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی نیز اختصاص تسهیلات به افراد توانمند را موجب ایجاد اشتغال پایدار دانست.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر نیز در نشست مذکور با بیان اینکه باید برای سال 94 سیاست‌های کلی کارگروه اشتغال در بخش‌های مختلف و اشتغال‌زایی مشخص شود، تصریح کرد: امسال هر طرحی که به بانک‌ها معرفی شد مورد استقبال قرار گرفت.

محمود شکری، استقبال از طرح‌های مذکور را نتیجه هماهنگی خوب استاندار گیلان و وحدت رویه مناسب عنوان کرد.