رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طرح آمایش سرزمین گیلان برای ارائه به سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه شده است، اما مصوب نشده که بتوان آن را مبنای برنامه ریزی قرار داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، کیوان محمدی در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان رشت که با حضور شرکت های خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: طرح هایی که بحث کریدور شمال – جنوب، منطقه آزاد و باراندازشدن گیلان به عنوان یکی مرکز تجاری در آن مطرح است، نیازمند مقدمات و تایید بدنه کارشناسی استان می باشد و می تواند حتی جنبه بین المللی پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان ادامه داد: بنادر شمالی کشور مانند انزلی، کاسپین و امیرآباد می توانند به عنوان یک قطب در بخش های مختلف مطرح باشند، البته برآورد این موضوع نیازمند مطالعات دقیق است.

وی نبود طرح آمایش را یکی از نقطه ضعف های تحقق طرح های توسعه ای دانست و تصریح کرد: در حال حاضر طرح آمایش در هیچ یک از استان ها مصوب نشده است.

این مقام مسئول افزود: طرح آمایش سرزمین گیلان برای ارائه به سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه شده است، اما مصوب نشده که بتوان آن را مبنای برنامه ریزی قرار داد.

محمدی درخشش ایران در منطقه خزر و آسیای میانه را منوط به حمایت مدیران استان از طرح های تجاری منطقه آزاد انزلی دانست و خاطرنشان کرد: در سفر اخیر دکتر نوبخت به گیلان طرحی را مطرح کردیم مبنی بر اینکه چگونه می‌شود از ظرفیت زمین دریا مانند هلند بهره گرفت. همه این طرح ها نیازمند مطالعه و برنامه ریزی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان درخصوص تعیین کارکردهای آتی اراضی، یادآور شد: پس از تایید طرح ها توسط کارشناسان، باید در کارگروه مربوطه مصوب و برای تصویب نهایی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح گردد. پس از تصویب نهایی این موضوعات بدون هیچ گونه مخالفتی انجام و نقطه آغازی برای همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی خواهد شد.

وی عنوان کرد: ما در حد امکان با در نظر گرفتن ابعاد حقوقی، محیط زیستی و اقتصادی یاریگر مجموعه خصوصی خواهیم بود.ایسنا