منتظری گفت:با اتمام طرح‌های صنعتی در بخش سلولزی، به زودی گیلان قطب تولید محصولات کشور در این زمینه خواهد شد

به گزارش ندای گیلان،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: تنوع تولیدات صنعتی با کیفیت بالا در صنعت استان رو به گسترش است.

علی منتظری در بازدید از دومین نمایشگاه کالاهای صنفی و صنعتی، در گفت و گو با خبرنگاران استان، با اشاره به اینکه با حضور واحدهای تولیدی و صنعتی در بیش از 200 غرفه، این نمایشگاه تا 23 بهمن از ساعت 15 تا 21 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی گیلان در جاده رشت به تهران برای بازدید علاقه مندان دایر است، گفت: وضعیت صنعت گیلان در قبل از پیروزی انقلاب بسیار محدود بود، اما پس از پیروزی انقلاب زمینه فعالیت‌ها در بخش صنعت گسترده‌تر شد و الآن با تنوع خوبی در صنایع استان مواجه ایم.

وی افزود: گیلان رشد چشمگیری در صنایع معدنی، غذایی، قطعه سازی و… داشته است و همچنین صنعت فولاد گیلان نیز به زودی حرفهای زیادی در منطقه خواهد داشت.

منتظری ادامه داد: با اتمام طرح‌های صنعتی در بخش سلولزی، به زودی گیلان قطب تولید محصولات کشور در این زمینه خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: تبدیل ضایعات به کالاهای ارزشمند در یک واحد صنعتی که در ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید، اتفاق بسیار خوبی برای گیلان بود که از نظر زیست محیطی حساس است و افزایش این چنین صنایعی ادامه دارد.

وی با اشاره به مشکل ضایعات محصولات کشاورزی، به خصوص ضایعات برنج، تصریح کرد: تولید خمیر کاغذ از این ضایعات تحول دیگری بود که به برکت ایام الله دهه فجر در گیلان افتتاح شد و آمادگی داریم تا از ایجاد چنین صنایعی در استان حمایت کنیم.

منتظری خبرداد: تمام اقدامات انجام شده، مقدمه‌ای برای گسترش صنایع نوین گیلان است./ایسنا