رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان گفت:برف سنگین زمستان امسال شاهد خسارت قابل توجهی در بخش های صنعتی و تولیدی نبوده‌ایم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علی منتظری گفت:تلاش موثر در راستای اجرایی شدن الزامات بنیادین پدافند غیر عامل در حوزه تولید و تجارت استان گیلان صورت گرفته است.

وی با اشاره به توانمندسازی حوزه پدافند غیرعامل در بخش های مختلف صنعت،معدن و تجارت استان گفت:در سال های اخیر اقدامات اساسی در توانمندسازی زیرساخت های تولید،صنعت و تجارت صورت گرفته است.

علی منتظری خاطر نشان کرد:سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دستگاه خدمت رسان، موظف است الزامات بنیادین پدافند غیرعامل را به نحو احسن اجرایی کند و در این راستا اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه پدافندغیرعامل در حوزه صنعت،معدن و تجارت استان گفت:این سازمان از سال 92 همکاری های گسترده ای با پدافند غیرعامل استان شکل داده است.

وی از تشکیل کارگروه های فرعی بخش صنعت،معدن و تجارت در شهرستان ها و همکاری با فرمانداران و عضویت رؤسای ستادی این سازمان، برگزاری دوره های آموزشی برای 372 نفر از مدیران و فعالان بخش تولید و صنعت، برگزاری همایش در حوزه صنوف و تجار، شرکتهای پخش مواد غذایی و بهداشتی و فروشگاه های بزرگ، 2 گانه سوز نمودن بیش از یک هزار واحد نانوایی از مجموع 3700 واحد نانوایی فعال در سطح استان خبر داد.

منتظری از برگزاری 35 جلسه کارگروه پدافند غیرعامل در حوزه صنعت،معدن و تجارت در مرکز استان و سطح شهرستان ها خبر داد و افزود:برای اولین بار مکان یابی مراکز حساس و مهم صنعتی،تولیدی خدماتی، انبارها،سردخانه ها،سیلوها و … استان پیاده سازی شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان مستعد بروز حوادث مختلف طبیعی است تصریح کرد:باید با برنامه ریزی و عمل به قواعد پدافند غیرعامل از حوادث ثانویه غیرقابل کنترل و آسیب به زیرساخت ها، جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گیلان در ادامه با اشاره به خسارت های ناشی از بارش برف سال‌های گذشته گفت: خوشبختانه در بارش برف سنگین زمستان امسال شاهد خسارت قابل توجهی در بخش های صنعتی و تولیدی نبوده‌ایم و مراکز توزیع ارزاق و مایحتاج عمومی، نانوایی ها و سایر مراکز خدمات رسان این بخش با مشکل چندانی مواجه نبوده است.

وی با اشاره به اینکه حداقل یک سوم جمعیت استان عضو خانواده بزرگ صنعت، معدن و تجارت هستند،از همکاری مدیریت شهر صنعتی رشت، خانه صنعت، معدن و تجارت،اتاق اصناف و اتاق بازرگانی، اتحادیه های مختلف و مدیران واحدهای صنعتی و نیز رؤسای ادارات شهرستانی سازمان صنعت، معدن و تجارت در مدیریت بحران برف و کاهش اثرات نامطلوب بارش برف سنگین در استان قدردانی کرد.