منتظری از برنامه‌ریزی برای تولید سالانه یک‌میلیون متر مکعب صنایع سلولزی در گیلان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علی منتظری  در جریان بازدید خبرنگاران از واحدهای تولیدی  این شهرستان اظهار کرد: گیلان قطب صنایع سلولزی کشور محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن گیلان به فعالیت 2 هزار و 600 واحد فعال کوچک و بزرگ تولیدی در گیلان اشاره کرد و افزود: شرایط فعالیت واحدهای تولیدی با توجه به کوچک بودن استان بسیار با اهمیت است.

وی با تأکید بر حرکت به طرف توسعه صنعتی در تمام عرصه‌ها در استان، بیان کرد: در حوزه کشاورزی و گردشگری رویکردها باید به طرف صنعتی شدن باشد.

منتظری از حرکت‌های خوب انجام شده در بخش صنعت گیلان خبر داد و تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی تأکید بر استفاده از تولید کالای داخلی است.

وی، تلاش رسانه‌ها در استفاده مردم از کالای داخلی را مهم عنوان کرد و گفت: شناساندن واحدهای تولیدی دارای توانایی بالا از رسالت‌های رسانه‌ها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به وجود 450 نمایندگی خدمات پس از فروش شرکت پارس خزر در کشور، خاطرنشان کرد: گیلان در تولید محصولات غذایی، دارویی، بهداشتی و فولادی از استان‌های مطرح در کشور است.

منتظری به وجود آب بسیار برای احداث واحدهای فولادی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: راه‌اندازی راه‌آهن در استفاده از مواد اولیه واحدهای تولیدی از استان‌های دیگر حائز اهمیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به مصرف سالانه یک‌میلیون و 600 هزار متر مکعب صنایع سلولزی در کشور اشاره کرد و افزود: سالانه 600 هزار متر مکعب صنایع سلولزی در کشور تولید می‌شود و نیاز باقی‌مانده را از طریق واردات تامین می‌کنیم.

منتظری با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید سالانه یک‌میلیون متر مکعب صنایع سلولزی در گیلان انجام شده است، بیان کرد: راه‌اندازی صنایع سلولزی در استان نیازمند تهیه مواد اولیه و زراعت چوب است.

وی، گسترش زراعت چوب را نیازمند فرهنگ‌سازی خواند و تصریح کرد: قابلیت تامین مواد اولیه برای صنایع سلولزی در استان وجود دارد ضمن اینکه صنعت زراعت چوب موجب توسعه کشاورزی در گیلان می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به قابلیت استان در تبدیل شدن به قطب تولید انواع مبلمان، کابینت و فرآورده‌های چوبی در کشور اشاره کرد و گفت: گیلان از استان‌های مرزی محسوب می‌شود و می‌توانیم در زمینه مذکور صادرات داشته باشیم و تا دو سال آینده این اتفاق می‌افتد.

منتظری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت گیلان از 360 میلیارد تومان در سال 92 به 420 میلیارد تومان در سال 93 افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 710 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان انجام شده است.

وی به پیش‌بینی سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی در حوزه صنعت گیلان در سال 95 اشاره کرد و یادآور شد: در 9 ماه امسال هدف‌گذاری سرمایه‌گذاری مذکور تحقق پیدا کرده است