نایب رئیس بانوان هیات ورزشهای همگانی گیلان گفت: ورزش و فعالیت جسمانی برای از بین بردن اضطراب در این روز‌ها بسیار موثر است و اگر تغذیه سالم وجود داشته باشد، می‌تواند از میزان استرس، خشم و کج‌خلقی این روزها را کاهش داد.

به گزارش ندای گیلان،نسیم بن یعقوب ، نایب رئیس بانوان هیات ورزشهای همگانی گیلان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص فواید ورزش و فعالیت جسمانی برای بانوان با بیان اینکه توجه به سلامت جسم یک اصل است که نباید از آن غافل شد، غذای سالم، خواب کافی و مهمتر از این‌ها ورزش سه اصل مهم در سلامت جسم هستند، اظهار داشت:ورزش و فعالیت جسمانی برای از بین بردن اضطراب در این روز‌ها بسیار موثر است، اگر تغذیه سالم وجود داشته باشد، می‌تواند از میزان استرس، خشم و کج‌خلقی این روزها را کاهش داد.

نایب رئیس بانوان هیات ورزشهای همگانی گیلان با بیان اینکه در زمان شیوع پاندمی کرونا، تحرک بدنی می‌تواند نقش پیشگیرانه داشته باشد،افزود: البته یکی از مهم‌ترین این اقدامات انجام ورزش منظم است.

وی رابطه زن و ورزش از دو بُعد قابل بررسی  دانست و خاطرنشان کرد:نخست تأثیر ورزش ،چه به صورت عموم و همگانی و چه به صورت حرفه ‎ای بر سلامت زن و در نتیجه سلامت جامعه و از سوی دیگر نقش زن به عنوان مادر و همسر در ایجاد فرهنگ ورزش در سطح خانواده و نهایتاً در سطح جامعه قابل بیان است.

بن یعقوب با تاکید بر اینکه از آن جایی که زنان هم در خانواده و هم در جامعه نقش ‎های مهم و اثرگذاری را ایفا می ‎کنند، تأمین سلامت جسمانی و در پی آن سلامت روحی و روانی آنان، تضمین سلامت خانواده و جامعه را در پی خواهد داشت، گفت:بانوان گروه تاثیر گذار در اجتماع هستند که نقش آن ها در سلامت جامعه  پر رنگ و غیر قابل انکار است و از اینرو سلامت روح و جسم این قشر همیشه یکی از دغدغه ها برای هر جامعه به حساب می آید.

وی اظهار داشت :در دوران همه گیری کرونا، انجام فعالیت های ورزشی چه در خانه، چه در محیط های باز و چه در سالن های ورزشی، با رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا در ورزش کشور و ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی می تواند به بهبود سطح ایمنی، کاهش اضطراب و سردرگمی افراد جامعه کمک کند.

نایب رییس بانوان هیات ورزشهای همگانی گیلان ، با بیان اینکه فعال بودن در طول دورهٔ همه‌گیری کووید ۱۹ همه ما را به چالش کشیده است، گفت : به نظر می‌رسد که شرایط برای فعال بودن محدودتر شده است و بسیار مهم است که هر روز راه‌هایی را برای فعال بودن و کاهش زمان نشستن برای مدتی طولانی برنامه‌ریزی کنیم.به عبارت ساده‌تر اکنون زمانی حیاتی است تا مطمئن شویم که همهٔ ما بیشتر تحرک داشته و کمتر می‌نشینیم.

وی با بیان اینکه بر اساس گفته محققان فعالیت بدنی منظم منجر به سلامت عمومی بلندمدت برای همگان می شود، کفت: درحالی‌که بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران درگیر پاندمی کووید-۱۹ هستند، بی شک نیاز است فعالیت بدنی بخاطر تاثیرات مثبت آن بر سلامت جسمانی و روانی و ارتقاء سیستم ایمنی مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

بن یعقوب در خاتمه تاکید کرد :بر حسب نیاز ورزش در خانه همچنان مورد تأکید مقامات بهداشتی و ورزشی کشور قرار گیرد و اهمیت آن نزد خانواده‌ها مرتب به مردم گوشزد شود، در این بین تجربه اولیه پویش‌های ورزش در خانه می‌تواند به کمک آید، به همین خاطر باید بر روی این پویش مهم مطالعه دقیق‌تر صورت گیرد و در راستای ارتقا و گسترش آن کوشش بیشتری شود تا به عنوان یک سپر محکم در مقابله با کرونا و هر ویروس دیگر در آینده به کار گرفته شود.

  • نویسنده : نوشین میربلوک-خبرنگار ندای گیلان و مدیر روابط عمومی هیات ورزش های همگانی