مدیر کل زندانهای استان گیلان با بیان اینکه ورزش را در سلامت و بهداشت جسم و روح تاثیر شگرفی دارد اظهار داشت: ورزش از مولفه‌های مهم برنامه های اصلاحی و تربیتی و ابزاری برای جلوگیری از اضطراب، ناراحتی ذهنی وهمچنین افزایش اعتماد به نفس در امور است .

به گزارش ندای گیلان از رشت،مدیر کل زندانهای استان گیلان روز شنبه در آیین افتتاح شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال کارکنان زندانهای کشور گفت :  این دوره از مسابقات از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ آبان به میزبانی زندانهای استان گیلان در بندر انزلی برگزار می شود.
رضا محمدی اصل با بیان اینکه ورزش را در سلامت و بهداشت جسم و روح تاثیر شگرفی دارد اظهار داشت: ورزش از مولفه‌های مهم برنامه های اصلاحی و تربیتی و ابزاری برای جلوگیری از اضطراب، ناراحتی ذهنی وهمچنین افزایش اعتماد به نفس در امور است .
وی افزود : ورزش در زندگی روزمره تاثیر گذار بوده و می توان گفت زندانیان نیز هم با اجرای ورزش در زمان تحمل کیفر از کم‌تحرکی، رخوت جسمی و بی حوصلگی دور می شوند، مقوله ورزش می‌تواند در بهداشت روان مددجویان در زمان تحمل حبس نیز حائز اهمیت باشد .
وی وجود ورزش در سبد خانوار را مهم دانست و تشویق فرزندان برای حضور در برنامه های ورزشی را مهم خواند
محمدی اصل عنوان داشت ورزش برای کارکنان کارایی و انعطاف پذیری آنان را بالا برده یا برای کارگران می توان خروجی خوب و بالایی در بهره وری تولید آنان داشته باشد که منتج به بهبود تولید و آبادانی مملکت نیز می گردد
مدیر کل فرهنگی تربیتی زندانهای کشور نیز تصریح کرد : تمرکز برنامه های فرهنگی و تربیتی در زندانهای کشور تنها مختص زندانیان نیست بلکه برای کارکنان و سربازان وظیفه نیز برنامه‌هایی تدارک دیده می شود.
حمیدرضا عزیزی گفت : مسابقات فرهنگی و ورزشی در دو سال گذشته تحت تاثیر شرایط کرونا قرار گرفت و طی این مدت مسابقه ای برگزار نشده است.
وی تاکید کرد:  به لحاظ حفظ روحیه ، سلامت و نشاط کارکنان و افزایش انگیزه سازمانی این مسابقات به طور مجتمع برگزار می‌شود و امسال استان گیلان در این شرایط حساس میزبانی این مسابقات را بر عهده گرفت .
آیین افتتاح شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال کارکنان زندانهای کشور صبح امروز در مجتمع استراحتگاه کارگران سنگاچین بندرانزلی با حضور ۲۷ تیم از ۳۱ استان کشور برگزار شد.
ادای احترام به شهدای ورزشکار و تقدیر از مسول تربیت بدنی زندانهای گیلان نیز از برنامه های جانبی این مراسم بود .