رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه امروز اشتغال‌زایی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است، اظهار کرد: در سال گذشته مطالعاتی در ۲۰۰ روستا در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی انجام شد.

به گزارش ندای گیلان،نعمت الله اکبری صبح امروز در همایش روز ملی آمار که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد با بیان اینکه برنامه ریزی و تولید آمار مهم ترین سیاست و برنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی است، افزود: متاسفانه عملکرد نظام آماری و برنامه ریزی نشان دهنده این است که تاکنون اهدافی تعیین شده بر اساس این دو اصل محقق نشده است.

به وجود چالش در ظرفیت آماری برنامه‌ریزی منطقه‌ای اشاره و اظهار کرد: وجود نگاه کلان سبب شده که تاکنون نیازهای آماری نظام برنامه ریزی منطقه‌ای که بتواند آمارهای مورد نیاز یک منطقه را به صورت دقیق و بهنگام تهیه کند وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: مهم‌ترین چالش‌های آماری در حوزه اقتصاد کلان حساب های آماری منطقه ای، آمار حساب های اقماری همچون زیست محیطی، گردشگری و سلامت و آمارهای مالی دولت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان با اشاره به اینکه مولفه‌های روش شناسی، منابع داده‌های آماری و دوره تناوب و بهنگامی از جمله منابع آماری هستند که اطلاعات آنها در دسترس است، ادامه داد: در حوزه اقتصاد کلان نیز با چالش‌های آماری مواجه هستیم.

در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه امروز اشتغال‌زایی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است، اظهار کرد: در سال گذشته مطالعاتی در ۲۰۰ روستا در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی انجام شد.

کیوان محمدی با تأکید بر لزوم توجه به اشتغالزایی در سطح روستاها، افزود: برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، افزایش درآمد و بهبود معیشت باید در سطح روستاها طرح‌های اشتغالزا اجرایی شود و در این زمینه روستاهای استان گیلان ظرفیت بالایی دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان گیلان تعریف شد، گفت: امسال نیز ۱۹ پروژه اقتصاد مقاومتی با ۵۳ زیر پروژه در استان گیلان تعریف و در دستور کار قرار گرفته شده است.

/مهر