عضو مجلس خبرگان رهبری از تشکیل دو گروه از روحانیون به منظور پاسخ به شبهات وهابی‌ها و معارضان قرآن در حوزه امیرالمؤمنین(ع) رشت خبر داد

به گزارش ندای گیلان،آیت الله قربانی در پنجمین جلسه شیوه های نوین تدریس معارف دین که در مجتمع شهید مطهری بندرانزلی برکزار شد، با اشاره به امتیاز فرهنگ انبیای الهی و فرهنگ قرآنی با فرهنگ دنیای کنونی اظهار کرد: فرهنگ دنیای امروز براساس خوردن، خوابیدن، رقصیدن و عیاشی استوار است و دین را موضوعی حاشیه‌ای همسو با خرافه و جادو می‌داند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی طرفدار مکتبی است که در راس کارها معرفت به خدا، قیامت و احکام الهی استوار است،تصریح کرد:سعادت انسان ها در سایه معرفت به خداوند نهفته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه جمهوری اسلامی با اتکا به قدرت ایمان موجی در دنیای کنونی پدید آورد،گفت:تمام حقیقت ها در سنت و دین اسلام بیان شده است، اما در جهان کنونی حقیقت شناس کم وجود دارد.

آیت الله قربانی ادامه داد:حقیقت دین اگر زیر نظر فقها و دانشمندان دین شناس ارائه و کنترل قوانین مجلس شورای نگهبان شود، می تواند همه نیازمندی های جوامع انسانی را رفع کند .

وی با تاکید بر تبیین ابعاد مختلف دین برای جامعه، گفت:علمای دین باید تلاش کنند روح، حقیقت و جامعیت اسلام با زبان ساده و منطق روز برای دنیا روشن شود و در این راستا تلاش‌های ارزنده‌ای توسط حوزه‌های علمیه در نظام جمهوری اسلامی انجام شده و ابعاد مختلف دین را برای مردم تبیین کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اسلام شناسی،قرآن شناسی، نهج البلغه شناسی،صحیفه سجادیه شناسی و سنت شناسی را نیاز دنیای امروز دانست و افزود:باید حقیقت دین را از عمق کلمات قرآن کریم و ائمه معصومین استخراج و به جامعه بیان کنیم.

آیت الله قربانی با بیان اینکه جامعه نیازمند تفسیرهای المیزان‌، نمونه، مجمع‌البیان، تبیان و … است، گفت:تفسیرهای ارزنده‌ای از شیعه و سنی می‌خواهیم تا حقایق کلمات قرآن را برای مردم تبیین کنند.

وی، حفظ نهج‌البلاغه را عالی ذکر کرد و افزود:جامعه نیازمند تألیف‌هایی مانند منشور حکومت‌داری است و حوزه‌های علمیه و شاگردان مکتب اهل بیت(ع) با فهم حقیقت قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه باید بتوانند دل مردم را با نور قرآن آشنا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از تشکیل دو گروه  از روحانیون به منظور پاسخ به شبهات وهابی‌ها و معارضان قرآن در حوزه امیرالمؤمنین(ع) رشت خبر داد و بیان کرد: گروه‌های مذکور در راستای پاسخ به شبهات در حال تحقیق هستند .

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه دین‌شناسان باید به وظیفه خود عمل کنند، خاطرنشان کرد:قرآن‌شناسان، نهج‌البلاغه‌شناسان و دین‌شناسان باید نظام جمهوری اسلامی ایران را به دنیا بشناسانند .

امام جمعه رشت، نظام اسلامی را دارای رهبر و ملتی آگاه دانست و متذکر شد:جمهوری اسلامی ایران با وجود رزمندگانی از جان‌گذشته نیازمند اسلام‌شناسانی آگاه است.