فتح اللهی گفت: اخیرا پست بانک کشور امکانات وتسهیلات جدیدی باسود پایین مشخص نموده که رقم های اثرگذاری نیز تخصیص داده است.

به گزارش ندای گیلان،علی فتح اللهی در جلسه با دهیاران صومعه سرا بابیان به اینکه تلاش ما ایجاد انگیزه در زندگی و افزایش سطح تولید ودرآمد در روستاها است ،گفت؛ اگر ما بتوانیم روستاییان را پایبند به زندگی روستایی کنیم به افزایش تولید، تقویت فرهنگ و آداب و رسوم روستا و جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ دست خواهیم یافت.

فرماندار صومعه سرا از ضرورت ایده و تحلیل خوب برای تصمیم و کار کارشناسی خوب سخن گفت و ادامه داد؛ عدم نگاه کارشناسی به کارها منجر به مشکلات و ضرر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران از فرصت پیش آمده توسط دولت به نحو مطلوب بهره گیرند ،اظهار داشت؛ دهیاران باید بهتر از دیگران روستای خود را بشناسند و روی نقاط قوت و ضعف کار کنند.

به گفته این مسئول شناسایی پتانسیلهای روستا و ارائه طرح های خوب و استفاده از فرصت پست بانک که دولت پیش روی ما گذاشته می تواند اتفاقات بزرگی را در سطح شهرستان رقم بزند.

فتح اللهی اصل کار دهیاران را هدایت امکانات و اعتبارات به سمت توسعه و آبادانی روستا دانست و تصریح کرد: اخیرا پست بانک کشور امکانات وتسهیلات جدیدی باسود پایین مشخص نموده که رقم های اثرگذاری نیز تخصیص داده است.

وی ی در ادامه به ذکر مواردی که دهیاران برای توسعه روستا و درآمد پایدار امکان استفاده از آن را دارند پرداخت:
-استفاده از تسهیلات کم بهره صندوق توسعه ملی برای مناطق محروم جهت خرید ماشین الات کشاورزی
-تسهیلات درآمدزایی دهیارایها تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان توسط پست بانک
-تسهیلات مربوط به ماشین آلات عمرانی دهیاریها و…
از این مواردند.

در ادامه یوسف زاده مسئول بازاریابی و روابط عمومی مدیریت شعب پست بانک گیلان نیز به سوالات دهیاران و مشکلات مطرح شده پاسخ داد و از اتفاقات بزرگ در زمینه توسعه روستاها ابراز امیدواری نمود.