معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تأکید بر تأسی از سیره شهیدان «رجایی و باهنر»، گفت: تحقق آرمان و اهداف نظام مرهون وجود نیروهای متعهد و انقلابی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمود قاسم نژاد امروز در مراسم آغاز هفته دولت در گلزار شهدای رشت، اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی طی چهل ساله گذشته سال‌های پر افت و خیز و التهاب‌های سیاسی و اجتماعی فراوانی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه شهادت شهیدان رجایی و باهنر جلوه‌ای از رنج و شکنجه حکومت اسلامی در مواجهه با نظام سلطه است، افزود: در تمام این سال‌ها صبر و جهاد دو راهبردِ اصلی دولت در اداره امور کشور بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اینکه سیره شهیدان رجایی و باهنر در عرصه زندگی، مبارزه و خدمت، الگویی کامل از سیمای آرمانی کارگزاران در حکومت اسلامی را به نمایش می‌گذارد، ادامه داد: مسئولان باید بدانند به جز اخلاص و ساده‌زیستی، تخصص و تعهد، پاک‌دستی و تقوی، دانش و درایت، روحیه جهادی و خدمت صادقانه به مردم نداشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز تحقق اهداف و آرمان‌های نظام، مرهون وجود نیروهای متعهد و مسئولیت پذیری است، اضافه کرد: چنین مدیرانی همواره در رسیدن به اهداف انقلابی نظام جمهوری اسلامی، نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه در خطبه ۳۴ نهج البلاغه حضرت علی (ع) روابط بین دولت و ملت را تبیین می‌کنند، افزود: فلسفه وجودی دولتی که مشروعیت خود را از آرای مردم دارد، خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه در حاکمیت دینی، دین حصار امن دولت است، گفت: دولت باید مردم‌مداری بر پایه دین، نظام‌بخشی بر پایه خرد و خدمت‌رسانی بر پایه جهاد را سرلوحه کار خود قرار دهد و این میراث شهدای اسلام و انقلاب و به ویژه شهید رجایی و شهید باهنر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به همزمانی هفته دولت با ایام سوگواری امام حسین (ع) ضمن یادآوری رشادت‌ها و فداکاری ایشان و یاران باوفایش در صحنه عظیم کربلا در روز عاشورا، اظهار کرد: ضرورت پیروی از سیره و منش امام حسین (ع) باید از سوی همه دولتمردان مورد توجه قرار گیرد.