مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: طی سال مالی گذشته ۳۴ پروژه تک روستایی و ۱۳ مجتمع آبرسانی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در گیلان اجرایی که بخشی در هفته دولت امسال افتتاح شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مازیار علی پور بیان کرد: طی سال مالی گذشته، ۳۴ پروژه تک روستایی و ۱۳ مجتمع آبرسانی را از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با صرف اعتباری حدود یک هزار میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال اجرایی که بخشی از آن در هفته دولت سال جاری افتتاح شد.

وی افزود: با افتتاح این پروژه‌ها در پی آن جمعیتی بیش از ۱۹ هزار نفر در سطح ۸ شهرستان از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

علی پور تصریح کرد: حفر ۴ حلقه چاه با ظرفیت ۵۵ لیتر بر ثانیه؛ احداث ۱۴ باب مخزن بتنی به حجم ۲ هزار و ۵۸۴ مترمکعب؛ احداث و ترمیم ۷ باب ایستگاه پمپاژ به حجم ۸۲ لیتر بر ثانیه و محوطه سازی مربوطه به همراه برق رسانی و اجرای تأسیسات برقی مکانیکی؛ اجرای ۴۲.۷ کیلومتر خطوط انتقال آب؛ اجرای ۷۲ کیلومتر شبکه توزیع آب احجام عملیاتی این پروژه‌ها می‌باشد که در ۲۹ روستا اجرایی و طی ۳ مرحله به افتتاح رسید.

مدیرعامل آبفای گیلان بیان کرد: مرحله اول افتتاح این پروژه‌ها در ایام دهه فجر سال گذشته، مرحله دوم در خرداد ماه سال جاری و مرحله سوم در هفته دولت سال ۱۴۰۲ انجام شد.