معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تامین زمین را یکی از مهم‌ترین معضلات پیش روی شهرک‌های صنعتی در استان‌های شمالی کشور اعلام کرد و گفت: متاسفانه ارائه خدمات زیر بنایی به شهرک‌های صنعتی نیز ضعیف است.

به گزارش ندای گیلان: گردهمایی معاونان فنی شهرک‌های صنعتی کشور با حضور معاون وزیر صنعت در زیباکنار برگزار شد.

سید محمدعلی سید ابریشمی، در حاشیه این مراسم و در جریان بازدید از شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: از آنجا که رکود به سرعت بر صنایع کوچک غلبه می‌کند، با توجه به آخرین مباحث مطرح شده در شورای پول و اعتبار، بسته حمایتی برای آن دسته از واحدهای کوچکی که برگشتی یا معوقات دارند، به تصویب رسیده است.

وی افزود: صاحبان صنایع کوچک می‌توانند با استفاده از تسهیلات این بسته حمایتی مشکلات واحدهای خود را مرتفع سازند.

سید ابریشمی عنوان کرد: ما به عنوان متولی ایجاد زیر ساخت‌ها، اولین گامی را که باید برداریم این است که، زمینه‌های لازم را فراهم کنیم تا فضای مناسبی برای کار ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تامین زمین را یکی از مهم‌ترین معضلات پیش روی شهرک‌های صنعتی در استان‌های شمالی کشور برشمرد.

وی فعالیت واحدهای صنعتی کوچک را نیاز کشور دانست و افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر وامید زمینه خوبی برای فعالیت این واحد‌ها فراهم شده و جواز تاسیس به سرعت صادر شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به خدمات صندوق ضمانت صنایع کوچک اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه واحدهای کوچک منابع زیادی ندارند که بتوانند آن را وثیقه قرار دهند، صندوق این وثیقه را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

وی گفت: در ماه‌های گذشته توانستیم با کسب اجازه از مجمع تا ۳میلیارد تومان وثیقه برای واحدهای صنعتی فراهم کنیم.

سید ابریشمی اظهار کرد: معاونان عمران شهرک‌های صنعتی سالی یکبار در قالب همایش دور هم جمع می‌شوند تا مسائل و مشکلاتی که در رابطه با ایجاد زیر ساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی وجود دارد را بررسی کنند.

وی ادامه داد: هدف من از سفر به گیلان علاوه بر شرکت در همایش مذکور، بازدید از زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی این استان بود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه در بازدید از شهرک صنعتی لنگرود و سپید رود رشت شاهد پیشرفت‌های خوبی بودم، افزود: امیدوارم شرایط به نفع توسعه صنعتی و اشتغال باشد.

وی با اشاره به اینکه در خوش بینانه‌ترین حالت رشد کشاورزی می‌تواند یک یا دو درصد باشد، گفت: اگر از صنایع حمایت شود رشد آن می‌تواند بین ۷تا ۱۴ درصد افزایش یابد.

سید ابریشمی تصریح کرد: رشد صنعتی و اشتغال دو بازوی هم هستند و با رشد صنعتی اشتغال هم افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه ارائه خدمات زیر بنایی از سوی دستگاه‌های متولی به شهرک‌های صنعتی ضعیف است، افزود: عمده برنامه ما حل مشکلات واحدهای صنعتی کوچک است و امیدواریم که بتوانیم با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی و بویژه بانک‌ها، مشکل تامین نقدینگی واحدهای صنعتی را حل کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تامین زیرساخت‌ها و خدمت رسانی را دو رسالت مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت در قبال واحدهای صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: نیازهای آموزشی و ایمنی واحدهای صنعتی باید پاسخ داده شود و همچنین فرهنگ مدیریت و شیوه‌های رقابت در بازار نیز به صنعتگران شناسانده شود.