جلایی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده دانشنامه دفاع مقدس در 5 جلد تالیف و منتشر می‌شود اعلام کرد: در این دانشنامه 750 هزار کلمه مورد پژوهش قرار می‌گیرد.

به گزارش ندای گیلان،رسول جلایی  در جلسه کارگروه هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس در رشت ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کارگروه اظهار داشت: اجرای طرح دانشنامه استانی دفاع‌ مقدس از مصوبات شاخص این کارگروه به حساب می‌آید.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به لزوم تحقق اهداف این کارگروه خاطرنشان کرد: می‌توان ادعا کرد که ایجاد هماهنگی و هم افزایی سبب تحقق اهداف کمیته‌های این کارگروه می‌شود.

جلایی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده دانشنامه دفاع مقدس در 5 جلد تالیف و منتشر می‌شود اعلام کرد: در این دانشنامه 750 هزار کلمه مورد پژوهش قرار می‌گیرد که طبق برآوردهای انجام شده هر کلمه حدود 7 تا 10 هزارتومان هزینه دارد.

فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد این کمیته ادبیات و هنری های نمایشی شهدای دفاع مقدس استان گیلان اظهار داشت: انتشار فصلنامه پژوهش ادبیات انقلاب و دفاع‌مقدس در شورای نظارت به تصویب رسیده است.

رئیس کمیته ادبیات و هنری‌های نمایشی شهدای دفاع مقدس گیلان با اشاره به راهیابی نمایش “روایت یک مرد در خانواده” از بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی به جشنواره فجر گفت: برگزاری انجمن شعر دفاع مقدس در شهرستان‌های گیلان از اقدامات این کمیته جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

فاضلی با اشاره به اکران عمومی فیلم‌های مرتبط با حوزه سینمای دفاع مقدس در ایام هفته دفاع مقدس ابراز داشت: این اکران‌های عمومی در پیاده راه فرهنگی رشت و شهرهای لاهیجان، فومن، سیاهکل، شفت و صومعه‌سرا انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اظهار داشت: جشنواره “سوگواره نینوا” با حضور شعرا و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت و به‌دلبل همزمانی هفته دفاع مقدس و ایام محرم در صومعه سرا برگزار شد.

وی با اشاره به تجلیل از 10 خبرنگار فعال در حوزه دفاع مقدس در روز خبرنگار افزود: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی 30 اثر در حوزه دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان فرستاده شده که از میان آن‌ها 3 اثر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.