مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان گفت: بیمارستان معین و ایمن باید در استان مشخص شود تا در زمان بحران دچار مشکل نباشیم.

ندای گیلان:مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان گفت: بیمارستان معین و ایمن باید در استان مشخص شود تا در زمان بحران دچار مشکل نباشیم.

جواد شفیعی ثابت در همایش کارگروه بهداشت و درمان در پدافند غیرعامل که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد گفت: اقدامات پدافند غيرعامل موجب کاهش آسيب‌پذيری و حفظ سرمايه‌های کلان موجود در يک کشور در شرايط  وقوع جنگ يا بلاهای غيرطبيعی می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی تصورها بر اين است که پدافند غيرعامل يک رويکرد نظامی است اما از آنجائيکه قربانی سلاح‌های کشتار جمعی نيروهای غيرنظامی هستند، بنابراين لازم است نظام سلامت عمومی کشور وارد پدافند غيرعامل شود و نقش پيشگيرانه خود را ايفا کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان با بیان اینکه 11 کارگروه در استانداری گیلان فعال است گفت: بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، فرهنگی، آموزشی، اطلاع رسانی، صنعت و معدن و آب و … از جمله این کارگروه‌ها هستند.

شفیعی ثابت با بیان اینکه شورای پدافند غیرعامل 8 عضو اصلی دارد گفت: 2 قرارگاه در استان گیلان فعال است.

وی با بیان اینکه طی 5 سال اخیر درصد تهدیدات سایبری به بخش بهداشت و درمان افزایش یافته است گفت: سهل انگاری کارکنان یکی از مهمترین دلایل افزایش تهدیدات است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان با بیان اینکه 0.5 تا 2 درصد اعتبارات تملک دارائی کشور برای پدافند غیرعامل در نظر گرفته می‌شود گفت: 12 سال پیش مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل را مطرح کردند و 2 سال بعد از آن سازمان در دولت شکل گرفت اما متاسفانه اساسنامه آن سال گذشته تنظیم شد.

شفیعی ثابت تاکید کرد: بیمارستان معین و ایمن باید در استان مشخص شود تا در زمان بحران دچار مشکل نباشیم.

وی در پایان با تاکید بر ترویج فرهنگ ایمنی در میان آحاد جامعه خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ ایمنی فردی و جمعی و حفاظت، نقش مهمی در کاهش آسیب‌پذیری در حوادث و بلایا حتی در سوانح انسان‌ساز مانند جنگ دارد.