مدیرکل راهداری گیلان گفت: نیروهای ما تاکنون بیش از سه میلیون و ۳۴۳ هزار مترمکعب از مسیرها و جاده‌های استان را برف روبی کرده‌اند.

به گزارش ندای گیلان،فریبرز مرادی  با بیان اینکه همزمان با آغاز بارش برف نیروهای راهداری در مناطق حاضر شدند بیان کرد: در حال حاضر کلیه محورهای اصلی و شریانی استان باز و تردد در آنها برقرار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان افزود: هم اکنون ۶۰ اکیپ راهداری فعال در مسیرهای مختلف حضور داشته و ۶۰۰ نیروی راهدار نیز مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه برای برف روبی و جلوگیری از انسداد راه‌ها با تمام امکانات پای کار هستیم، اضافه کرد: راهداران با ۳۵۱ دستگاه ماشین آلات راهداری مشغول عملیات هستند.

مرادی با اشاره به حجم مسیرهای برف روبی شده استان گیلان، تصریح کرد: نیروهای ما تاکنون بیش از سه میلیون و ۳۴۳ هزار مترمکعب از مسیرها و جاده‌های استان را برف روبی کرده‌اند.

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه تاکنون هزار و ۶۵ تن شن و نمک برای جلوگیری از انسداد راه‌ها مصرف شده است، گفت: به ۳۸ خودروی گرفتار در برف نیز کمک رسانی کردیم.

مرادی از مردم و مسافران خواست که حتی‌الامکان از ترددهای غیرضروری در راه‌ها به ویژه مناطق کوهستانی و برف گیر خودداری کنند.

وی تأکید کرد: افراد در صورت تردد، باید حتماً وسایلی مانند زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی به همراه داشته باشند.

مهر