مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه در سال 97 به 2239 طرح مشاغل خانگی 22 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد گفت:همچنین بیش از۱۵۷ طرح بنیادی گردشگری با پیش بینی اشتغال ۴۶۳ نفر، حدود ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

عباس علیزاده مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در رشت با تبریک فرارسیدن روز کارگر به کارگران زحمتکش کشور و استان گیلان اظهار داشت: برای برگزاری برنامه های هفت کار و کارگر و متنوع بودن آن تلاش می‌کنیم.

وی افزود:برنامه تجلیل از زنان کارگر و بسیجی کارگر را در محل خانه کارگر پیش بینی شده است و امروز بازدیدی از واحد های تولیدی و نشستی سه جانبه کارگر،کارفرما و دولت را دریکی از واحد های تولیدی استان داشته باشیم.

علیزاده با بیان اینکه در روز سه شنبه دیدار با خانواده معزز شهدای کارگر را خواهیم داشت افزود:همچنین در صدا و سیما  نشست خبری با حضور نماینده کارگران و کارفرمایان و دولت خواهیم داشت .

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه در روز چهارشنبه که مناسبت آن روز جهانی کارگر است برگزاری جشن هفته کارگر در سالن بانک صادرات  با حضور مقامات استانی و سخنرانی استاندار گیلان خواهیم داشت افزود:همچنین میزبان مسابقات والیبال ساحلی کارگران کشور در مجموعه فرهنگی ورزشی سنگاچین بندر انزلی هستیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه ما از مزیت های طبیعی در خصوص گردشگری در استان گیلان برخورداریم یکی از الویت هایی که مشخص شده برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت گردشگری و بوم گردی است ادامه داد: در طی یکسال گذشته به بیش از۱۵۷ طرح بنیادی گردشگری با پیش بینی اشتغال ۴۶۳ نفر حدود ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:در خصوص تعداد مشاغل خانگی در سال ۹۷ با اجرای
۲۳۳۹طرح مشاغل خانگی با پرداخت مبلغ حدود ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت نقشی در جهت تقویت مشاغل خانگی در استان گیلان داشته باشیم.

علیزاده گفت: برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در سال گذشته مبنای طرح، اشتغال روستایی و عشایری بود که این تسهیلات برای شهرهایی که زیر۱۰۰۰۰ نفر جمعیت داشتند نیز به اجرا در آمد و امکان پرداخت تسهیلات با نرخ ده درصدی برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی فراهم بود.

وی افزود:برای سایر طرح ها نیز این تسهیلات با نرخ های 6 و 4 درصدی به مناطق روستایی مرزی و عشایری مرزی و روستاهای غیر مرزی و عشایری به متقاضیان پرداخت شد.