مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به تخصیص ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده در ایام کرونا گفت: سهم استان گیلان از این میزان اعتبار هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ندای گیلان،عباس علیزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت در ابتدای شیوع کرونا پنج هزار میلیارد تومان به صندوق تأمین اجتماعی کمک کرده، اظهار کرد: در اوایل اسفندماه دولت پنج هزار میلیارد تومان به صندوق تأمین اجتماعی واریز کرد تا هم به مشاغل آسیب‌دیده کمکی شده باشد و هم بیمه بیکاری در کشور پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ رسته مشاغل جزو شغل‌های آسیب‌دیده در ایام کرونا هستند، گفت: تاکنون ۲۶ هزار نفر در سامانه اعلام‌شده توسط وزارت کار در استان گیلان ثبت‌نام کرده و پس از پایش‌های صورت گرفته این میزان به ۲۲ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری در سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به تخصیص ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده در ایام کرونا تصریح کرد: سهم استان گیلان از این میزان اعتبار یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان بوده و مشاغلی که دستور دولت تعطیل شدند به ازای هر یک فرد بیمه‌شده ۱۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده و‌ برای پرداخت سه ماه تنفس داشته و مدت بازپرداخت آن ۲۴ ماه است.

علیزاده از توجه دولت به مشاغل غیررسمی آسیب‌دیده در ایام کرونا خبر داد و افزود: دولت برای شغل‌های غیررسمی و کسی که خودش کارفرمای خودش است ۶ میلیون تومان و به ازای هر فردی که در نزد آن خویش‌فرما کار می‌کند هشت میلیون تومان و برای تاکسیرانان به ازای هر نفر ۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به راحت بودن دریافت تسهیلات کرونایی برای مشاغل آسیب‌دیده بیان کرد: در جلسه اسفندماه ستاد ملی کرونا مصوب شد برای دریافت تسهیلات کرونایی برای مشاغل آسیب‌دیده هیچ‌گونه سخت‌گیری توسط بانک‌ها اعمال نشود لذا متقاضیان می‌توانند به‌راحتی این تسهیلات را دریافت کنند.