مراسم محفل انس با قرآن و تقدیر از ۷۰ حافظ و مربی قرآن کریم به همت دارالقرآن بسیج سپاه ناحیه فومن در مسجد ولیعصر(عج) بالمحله فومن برگزار گردید .

به گزارش ندای گیلان از فومن،مراسم محفل انس با قرآن و تقدیر از ۷۰ حافظ و مربی قرآن کریم به همت دارالقرآن بسیج سپاه ناحیه فومن در مسجد ولیعصر(عج) بالمحله فومن برگزار گردید .
فرمانده سپاه ناحیه فومن در این مراسم ضمن تبریک هفته گرامیداشت بسیج گفت : امروز دنیا به تصمیم مذاکره با ایران رسیده است و می داند گنده گویی ابرقدرتها جایی در ملت ما ندارد.
وی بیان داشت: امنیت و آرامش امروز ما به همت شهدای بسیج ماست.
در ادامه مراسم استاد فلاح پور استاد برجسته قرآن کریم در وصف روش تدریس اقرا و القا گفت :این نوع روش برگرفته از سیره آموزش نبی اکرم و تاکید خداوند متعال در آیات ابتدایی سوره علق و فارق از هر نوع تکلف روش های دیگر آموزش قرآن کریم می باشد .
وی بیان داشت: قرآن برای تمام انسان هاست و همیشه آیات قرآن کریم در حال نزول است و این یعنی خودمان را باید در راه مسیر پیامبر اکرم (ص) ببینیم که بر ما نازل می شود.
مسئول حاملان نور و سفیران الهی استان گیلان با تاکید بر اثرگذاری این نوع آموزش گفت : بحمدالله حافظان قرآن کریم در دورهای قرآنی حاملان نور رتبه های برتر مسابقات قرآنی کشور را کسب نموده اند که این امر باعث بوجود آمدن قطب قرآنی جدید در کشور شده است.
وی انتخاب یک نفر از کل کشور و بعنوان ضبط قرائت ترتیل آن در شورای عالی قرآن از مجموعه ما قاری نوجوان محمد رضا جعفرپور را بارز بودن این نوع آموزش را در کشور نشان می دهد.
وی تاکید کرد ما هرچه از زمان پیامبر دور می شویم ، از مسیر آموزش قرآن دور میشیم ؛ امروز تنها دارو نزدیکی به قرآن راه پیامبر است . چگونه اولین آموزه قرآنی ، قرائت قرآن است ؟ چون به پیامبر گفته شد بخوان. خداوند پیامبر مارا از چوپان انتخاب کرد یعنی قرآن امروز برای با سواد نیست بی سواد هم می تواند یاد بگیرد. کسی که با قرآن مهجور بشود تمام اموراتش عبادت می شود.
استاد فلاح پور ادامه داد: ما حتی عرب ها رو هم به رقابت دعوت کردیم و گفتیم نمی توانید به مانند کودکان آموزش دیده ما قرآن را بخوانید. ما تمام نکته های تجویدی قواعد در یک کلمه تجمیع می کنیم و یک لقمه می کنیم در دهان بچه.
وی با انتقاد از روش رایج در آموزش اول روخوانی بعد روانخوانی و سپس تجوید گفت :روش آموزش اقرا و القا می تواند بسیار موفق تر از روش های آموزش قرآن جامعه ما پاسخگوی علاقه مندان به قرآن باشد .
شاین ذکر است کلاس های حضور استاد فلاح پور از روز شنبه ششم آذر ساعت ۳ عصر در سالن اجتماعات شهید بهشتی اداره آموزش و پرورش فومن برگزار می گردد.