رئیس دانشکده فنی‌ـ‌مهندسی شرق گیلان از برگزاری کنفرانس ملی محاسبات نرم در این دانشکده برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: بهروز فتحیبا اشاره به برگزاری «نخستین کنفرانس ملی محاسبات نرم» در دانشکده فنی‌ ـ مهندسی شرق گیلان اظهار کرد: این کنفرانس برای نخستین بار در ایران به مدت دو روز در تاریخ 27 و 28 آبان ماه امسال در دانشکده مذکور برگزار می‌شود.

وی نظریه و محاسبات فازی، الگوریتم‌های فرا ابتکاری، شبکه‌های نرم در آمار، سیستم‌های هوشمند، یادگیری ماشین و کاربردهای محاسبات نرم را از محورهای کنفرانس مذکور عنوان کرد.

این مسئول افزود: علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ 15 مهر ماه امسال به دبیرخانه کنفرانس واقع در دانشکده فنی‌ ـ مهندسی شرق گیلان در بخش کلاچای از توابع رودسر تحویل دهند و یا به آدرس اینترنتی csc2015@guilan.ac.ir ارسال کنند و در صورت لزوم با تلفن 01342680303 تماس بگیرند.

رئیس دانشکده فنی‌ـ‌مهندسی شرق گیلان از چاپ مقالات برتر کنفرانس مذکور در مجله‌های علمی‌ـ‌پژوهشی معتبر دنیا مانند ISC و ISI خبر داد و متذکر شد: کارگاه‌های آموزشی و تخصصی نیز در حاشیه این کنفرانس برگزار می‌شود.

وی به اعلام آمادگی چهار نفر از اساتید معتبر دنیا برای حضور در کنفرانس ملی محاسبات نرم در دانشکده فنی‌ـ‌ مهندسی شرق گیلان به عنوان سخنران اشاره کرد و گفت: این اساتید از کشورهای آمریکا، اتریش، چین و یک استاد از دانشگاه شهید باهنر کرمان هستند و تلاش بر این است که از چند استاد داخلی صاحب‌نظر دیگر نیز دعوت شود.

فتحی با اشاره به اینکه کنفرانس مذکور با حمایت وزارت علوم و همکاری انجمن سیستم‌های هوشمند ایران و دانشگاه گیلان در دانشکده فنی‌ـ‌مهندسی شرق این استان برگزار می‌شود، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که 300 تا 400 نفر از دانشمندان و دانش‌پژوهان محاسبات نرم در این کنفرانس شرکت کنند.

وی اضافه کرد: تلاش دبیرخانه و کمیته‌های علمی و اجرایی کنفرانس ملی محاسبات نرم این است که کنفرانس شایسته‌ای در محل دانشکده برگزار شود.

این مسئول گفت: از مسئولان شهرستانی و بخشی انتظار می‌رود ضمن حمایت کامل برای اجرای کنفرانس مذکور، ما را برای معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌های منطقه یاری دهند.

به گفته وی، دانشکده فنی‌ ـ‌ مهندسی شرق گیلان از مهر ماه سال 92 در چهار رشته مهندسی، صنایع، علوم مهندسی «بین رشته‌ای»، مهندسی عمران و مهندسی رایانه و با ظرفیت پذیرش 288 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

فتحی یادآور شد: در مقطع تحصیلی پذیرفته‌شدگان کارشناسی 50 درصد روزانه و بقیه شبانه بودند و از نظر جنسیت دختر و پسر نیز ظرفیت برابر را شامل می‌شوند.

وی سیاست دانشگاه گیلان را بر اساس کیفیت‌سازی خواند و گفت: در سال گذشته تعداد 120 دانشجو با ظرفیت روزانه در دانشکده مذکور پذیرش شدند که اکنون 403 دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند و تا مهر ماه امسال به 563 دانشجو افزایش می‌یابد.

فتحی خاطرنشان کرد: با تاسیس دانشکده فنی‌ ـ مهندسی شرق گیلان بارقه امید علاقمندان به تحصیلات دانشگاهی به‌ویژه جوانان شرق گیلان و غرب مازندران حتی با رتبه‌های عالی که شانس پذیرفته شدن در دانشگاه‌های تهران و گیلان را دارند برای بهره‌گیری از خدمات آموزشی و پژوهشی این دانشکده را افزایش داده‌است.

وی با تصریح بر اینکه دانشگاه گیلان در نظر دارد با رشد و گسترش این دانشکده زمینه تاسیس دانشگاه صنعتی استان را فراهم کند، متذکر شد: مسیری که این دانشکده طی می‌کند تبدیل شدن به یک موسسه آموزش عالی مستقل با دارا بودن حداقل سه دانشکده شامل فنی، علوم و معماری یا دانشکده نفت بوده که اکنون 70 درصد این ظرفیت ایجاد شده‌است.

رئیس دانشکده فنی ‌ـ‌ مهندسی شرق گیلان تعداد اعضای هیات علمی و بورسیه دکترای دانشکده فنی مهندسی شرق گیلان را 28 نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 10 عضو هیات علمی با شرایط برجسته بصورت تمام وقت در این دانشکده مشغول به فعالیت هستند و تا نیم سال دوم این تعداد به 16 نفر افزایش می یابد.

وی راه‌اندازی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مورد نیاز دانشجویان را بزرگ‌ترین چالش راه‌اندازی این دانشکده خواند و گفت: کارگاه‌های رسم، دوربین و نقشه‌برداری، مصالح ساختمانی،ماشین‌ابزار، مرکز رایانه و آزمایشگاه فیزیک با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان از منابع شهرستانی و رایزنی با دانشکده‌های دیگر دانشگاه گیلان ایجاد و راه‌اندازی شده‌است.

فتحی با بیان اینکه تا مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید آزمایشگاه‌های جدید دیگری مانند مدار منطقی و معماری رایانه، مکانیک خاک، بتن، فیزیک 2، هیدورلیک و مصالح ساختمانی راه‌اندازی می‌شود، گفت: برای تکمیل کارگاه‌های مورد نیاز دانشگاه بالغ بر 800 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی تامین خوابگاه دانشجویی مناسب و با کیفیت، راه‌اندازی ایستگاه رشت برای تسهیل در رفت و آمد دانشجویان، ایجاد پل هوایی در مقابل دانشکده و حمایت بیشتر نیروی انتظامی در هنگام ورود و خروج دانشجو را از مهم‌ترین نیازهای دانشکده مهندسی شرق گیلان برای رفاه حال دانشجویان بیان کرد.

این مسئول یادآور شد: برای برطرف شدن مشکلات مذکور نیازمند اهتمام بیشتری از طرف مسئولان مربوطه هستیم.