مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از استقرار شش تیم 12 نفره از عوامل این جمعیت برای رفع آب گرفتگی و مشکلات ناشی از آن در شهرستان های لنگرود و املش در شرق استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: علیرضا خصوصی روز شنبه و در جریان بازدید از عملیات امدادی جمعیت هلال احمر در شهرستان لنگرود با اشاره به بارش شدید باران که از دیروز در استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، بیان داشت: نیروهای امدادی این جمعیت، آمادگی کامل برای مواجهه با حوادث احتمالی را دارند.
وی با بیان اینکه شدت بارش ها در شهرستان های لنگرود و املش بیش از سایر مناطق استان است، افزود: شش تیم 12 نفره جمعیت هلال احمر، به این مناطق اعزام و استقرار یافته اند و هم اکنون چهار تیم در لنگرود و دو تیم دیگر در املش مستقر شده اند و در حال امدادرسانی به مردم هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار کرد: بارش شدید باران باعث آبگرفتگی 25 منزل مسکونی در لنگرود و 10 واحد مسکونی در املش شده است.
خصوصی اضافه کرد: خدمات رسانی به آسیب دیدگان این شهرها از سوی جمعیت هلال احمر گیلان ادامه دارد.
به دنبال ادامه فعالیت سامانه سرد و بارشی و تقویت آن از عصر روز گذشته (جمعه) در گیلان که با باران شدید و آب گرفتگی معابر شهری همراه بوده، برخی از مدارس املش در شرق استان نیز تعطیل شد.
فرماندار شهرستان املش صبح شنبه در این خصوص در  بیان کرد: تداوم این بارش اکنون موجب سیلاب و آب گرفتگی زیاد در معابر شهری و کندی تردد خودروها شده و نیروهای امدادی در حال رفع این مشکل هستند.
مهدی جعفری افزود: بر اساس گزارش های رسیده ، این آب گرفتگی در منطقه کیاکلایه املش با توجه به ورود سیلاب به منازل مسکونی خسارتی در پی داشته که متعاقبا اعلام می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون نیروهای هلال احمر و شهرداری املش و … با تجهیزات کامل در حال کمک رسانی به مردم و بازگشایی راه ها در این شهرستان هستند.
شهرستان های لنگرود و املش به ترتیب در 65 و 70 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع هستند.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان؛ نقشه های پیش یابی بیانگر فعالیت توده هوای سرد و بارش زا و وجود جریانات ناپایدار در تراز میانی جو بر روی دریای خزر تا اوایل هفته جاری است و بر این اساس، انتظار می رود شرایط برای ادامه بارش ها و وزش باد (گاهی شدید) ، مه، کاهش نسبی دما و در ارتفاعات بالاتر از دو هزار و 500 متر، بارش برف و احتمالا رعد و برق مهیا باشد