مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: دو گیلانی در میان بیش از ۴۷ هزار اثر ارسال شده به جشنواره ملی نقاشی «صلح و دوستی» عنوان برگزیده را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ندای گیلان،اسفندیار ضیایی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام آثار برگزیده ششمین جشنواره ملی نقاشی «صلح و دوستی»، اظهار کرد: «ترنم فتحی‌نیا» ۸ ساله و «زینب دقیقی» ۷ ساله دو گیلانی هستند که در عنوان برگزیده این جشنواره را در میان ۴۷ هزار و ۸۸۰ اثر ارسال شده به این جشنواره به خود اختصاص دادند.

وی افزود: ترنم فتحی‌نیا و زینب دقیقی به ترتیب با خلق آثاری تحت عنوان «زمینی که من دوست دارم» و «کودک، صلح، طبیعت» در میان ۲۵ برگزیده این رقابت جای گرفتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به اینکه فراخوان مسابقه نقاشی «صلح و دوستی» گذشته و با موضوع محوری «صلح و دوستی» منتشر شد، گفت: آموزش فعالیت‌های امدادی و بشر دوستانه با موضوع همیاری، نوع دوستی و کمک و نهادینه سازی این فرهنگ در میان نسل کودک و نونهال با بهره‌گیری از هنر نقاشی، در اولویت دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعیت هلال احمر قرار داشت.

وی ادامه داد: این حرکت هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با استقبال مخاطبان ۴ تا ۱۲ سال همراه بود و گروه داوری استانی پس از بررسی آثار ارسالی، ۷ اثر برتر را به دبیرخانه این مسابقه در استان سمنان ارسال کرد.