عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ادعای برخی از مسئولان مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی تولید برنج با توجه به اینکه فصل برداشت هنوز تمام نشده تعادل بازار را برهم می زند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،جبار کوچکی‌نژاد اظهار کرد: طرح جداسازی چند وزارتخانه شامل وزارت راه و شهرسازی و صمت و وزارت کار مطرح بود که مجلس مخالف این موضوع بود و هم اکنون نیز دولت باید طرح جدیدی را به مجلس ارائه دهد تا به صورت لایحه بررسی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت باید لایحه جداسازی وزارتخانه‌های مدنظر را هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه دهد، بیان کرد: با توجه به اینکه به سمت برنامه هفتم توسعه پیش می‌رویم دولت باید برای دریافت رأی از مجلس هر چه سریع‌تر آن را ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه عدم واردات برنج در فصل برداشت و توزیع آن در استان‌های شمالی قانون است و اگر دولت به قانون عمل نکند مجلس ورود خواهد کرد، افزود: نمایندگان استان‌های شمالی در نامه‌ای اعتراض خود نسبت به لغو ممنوعیت واردات برنج را اعلام کرده‌اند و دولت موظف است که قوانین را رعایت کند.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: برخی از مسئولان مدام اعلام می‌کنند که ۲۰ درصد افزایش تولید برنج داریم در حالی که هنوز برنج‌ها برداشت نشده و با توجه به شرایط آب و هوایی قطعاً برداشت‌ها کاهش می‌یابد و اقدام برخی مسئولان مبنی بر این حدس و گمان‌ها درست نیست و تعادل بازار را به هم می‌زند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه برای مدیریت پسماند و فاضلاب استان گیلان از ظرفیت قرارگاه خاتم و تبصره یک استفاده می‌شود، عنوان کرد: وقتی شهردار رشت را عزل می‌کنند بسیاری از پروژه‌های مربوطه نیز ناقص باقی می‌ماند و شرکت‌های مربوطه به وظایف خود در این باره عمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس مسائل مربوط به بودجه و اعتبارات را پیگیری می‌کنند اما مشکل فعلی سیستم مدیریتی استان است، بیان داشت: باید یک فرماندهی واحد برای ساماندهی پسماند و فاضلاب شکل بگیرد تا اولاً ببینیم این زباله‌ها باید به چه شکل دفن و یا سوزانده شوند و سپس فکری برای خاکستر زباله‌ها هم بشود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه منابع لازم برای مدیریت پسماند در استان گیلان وجود دارد اما روند پروژه‌ها بسیار کند است، ادامه داد: وزارت کشور اعلام کرده است که اگر تا شهریور ماه از بودجه‌ها و منابع استفاده نکنیم مورد تنبیه قرار گرفته و این یعنی که منابع برگشت می‌خورد.