معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان شعار هفته دفاع مقدس امسال را «ما می‌توانیم،با همدلی و همزبانی» دانست و به تشریح روزشمار برنامه‌های هفته دفاع مقدس سپاه قدس گیلان پرداخت.

به گزارش نداي گيلان: معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان شعار هفته دفاع مقدس امسال را «ما می‌توانیم،با همدلی و همزبانی» دانست و به تشریح روزشمار برنامه‌های هفته دفاع مقدس سپاه قدس گیلان پرداخت.

سرهنگ عباس بایرامی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شعار هفته دفاع مقدس امسال را «ما می‌توانیم، با همدلی و همزبانی» دانست، با اشاره به روزشمار برنامه‌های هفته دفاع مقدس سپاه قدس گیلان، اظهار کرد: رژه نیروهای مسلح، افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس، نمایش رزکی فرهنگی ستارگان درخشان(بازسازی عملیات کربلای5)، دیدار مشترک فرماندهی عالی نظامی با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و برپایی بیمارستان صحرایی شهید یونس رودباری از جمله برنامه‌های روز اول تحت عنوان «نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی» است.

وی از رونمایی از ده عنوان کتاب دفاع مقدس از سوی ستاد کنگره 8 هزار شهید گیلان خبر داد و افزود: افتتاح بسیج اداری دانشگاه پیام نور استان و نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، برنامه‌های روز دوم هفته دفاع مقدس، تحت عنوان «روحانیت، علم و دانش‌پژوهی و سربازان است.

سرهنگ بایرامی  غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان را از جمله برنامه‌های روز سوم با عنوان «شهیدان، جانبازان،صلابت و فخرآفرینی» دانست و تصریح کرد: شرکت نمادین در نماز جمعه سراسر استان، پیاده‌روی خانوادگی، سخنرانی فرماندهان سپاه پیش از خطبه‌های نماز جمعه و افتتاح یادمان زن و دفاع مقدس در روز چهارم هفته دفاع مقدس با عنوان «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به افتتاح حوزه مقاومت اصناف و برگزاری همایش نقش اصناف در دفاع مقدس، ادامه داد: برگزاری نشست نقد کتاب و شعر دفاع مقدس و برگزاری هیئت منتظران موعود(عج) با محوریت دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های پنجمین روز هفته دفاع مقدس تحت عنوان «دفاع همه‌جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف» است.

وی شعار روز ششم هفته دفاع مقدس را «ولایتمداری، رزمندگان،جهادگران، آزادگان، پیشکسوتان» دانست و عنوان کرد: برگزاری اختتامیه جشنواره عکس بسیج و افتتاح نمایشگاه عکس جشنواره در رودبار، افتتاح کلینیک تخصصی صنعت در رشت و برگزاری همایش نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان زن ایثارگر، مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این روز برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان از برگزاری ده نشست بصیرتی با موضوع دفاع مقدس و استکبارستیزی در روز هفتم خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری همایش استکبارستیزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و افتتاح عرصه اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌هاست. روز هفتم روز «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و بیداری اسلامی، استکبارستیزی» نامگذاری شده است.

سرهنگ بایرامی با اشاره به شعار «فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه‌آفرینان» در روز هشتم دفاع مقدس، یادآور شد: برگزاری مراسم روز قشر و تجلیل از بسیج پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری اختتمیه جشنواره استانی فیلم بسیج و برگزاری همایش نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس با حضور رزمندگان هشت‌سال جنگ تحمیلی، عناوین برنامه‌های آخرین روز از هفته دفاع مقدس سپاه قدس گیلان است.

وی در پایان بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا در نواحی، غنی‌سازی سایت‌ها و ارسال پیامک، تولید و انتشار پوستر، بنرهای تبلیغاتی و ویژه‌برنامه، ارائه خدمات سرپایی رایگان و ویزیت در قسمت پزشک عمومی، مشاوره حقوقی رایگان مرکز وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه، ویزیت رایگان در کلیه مراکز درمانی تابعه سپاه به مدت یک‌روز، برگزاری مجمع بسیج پیشکسوتان همزمان با اولین روز از دفاع مقدس و حضور موثر راویان دفاع مقدس در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان و شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های سپاه قدس استان گیلان در طول هفته دفاع مقدس امسال است.

برگزاری نهضت روشنگری استانی در سراسر نواحی در 4 و 5 مهرماه 94، برگزاری نشست‌های بصیرتی در مرکز استان و مناطق سی‌وسه‌گانه آموزش و پرورش، اجرای برنامه «عرفه با شهدا» همزمان با اول مهر، تقدیر از رسانه‌های فعال در زمینه نشر ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس، اعزام روحانیون مبلغ به مدارس و رده‌های اقشاری بسیج، حرکت سمبلیک رژه موتورسواران همزمان با 4 مهر، بازدید علمی از واحدهای صنعتی نمونه استان و برگزاری همایش زنان ایثارگر از دیگر برنامه‌هاست.